A fővárosi repülőteret üzemeltető Budapest Airportot pillanatnyi költségvetési szempontoknak engedve adta el a kormányzat 2005-ben, Gyurcsány Ferenc miniszterelnökségének idején – írta a Magyar Nemzet nyomán az Infostart, hozzátéve: úgy tudják, a magyar kormány célja most az, hogy a hazai közlekedési infrastruktúra egyik legfontosabb, a gazdaságfejlesztés és a turizmus szempontjából is stratégiai jelentőségű eleme magyar kézbe kerüljön.

A lap szerint a 75 évre megkötött koncessziós szerződés rendkívül erős védelmet biztosított a külföldi befektetőknek.

QP | Quality Placement

A repülőtéri szolgáltatásokból származó szinte minden bevétel és jövedelem az új tulajdonosokat illeti meg. A magyar érdekekkel ellentétes megállapodás szerint az állam mindössze az árbevétel fél százalékát kitevő éves vagyonkezelési díjban részesülhet. A tulajdonos által végrehajtott repülőtéri fejlesztések finanszírozási kamatterhe miatt gyakran ebből sem látott egy fillért sem a hazai költségvetés – teszi hozzá a lap.

2010 után a kormány már megpróbálta megszerezni a nagyobb tulajdonrészt, de a tervek nem jártak sikerrel. Most azonban a járvány miatt új lendületet kaphat az ügy, a csökkenő légi forgalom miatt a repülőtéren a tavalyelőtti, 16 milliót felülmúló rekordértékhez képest 2020-ban háromnegyedével kevesebb, 3,8 millió utas fordult meg. Az üzemeltető jelenlegi tulajdonosai között a szakmai befektető mellett profitorientált befektetési és nyugdíjalapok is megtalálhatók, amelyek a jelenlegi helyzetben azonban nyitottak lehetnek az értékesítésre.

Iparági forrásokból a Magyar Nemzet úgy értesült, hogy a többségi tulajdon megszerzésének az előkészítése Palkovics László, az innovációs tárca vezetőjének a feladata lehet.