A második helyen a győri Nem Szingli C@fé, a harmadikon pedig a fővárosi Balettcipő Eszpresszó végzett. A zsűri úgy találta, hogy a legjobb térkialakítása a budapesti Menza Étterem és Kávézónak van, a legjobb személyzete a győri Nem Szingli C@fénak, a legjobb ízeket pedig a zalaegerszegi Mylord Kávéházban találták. A vetélkedéssel a szervezők célja a kávéházi élet felélesztése volt. A mostani mustra eltért a korábbiaktól: a kávéházak meghívás alapján nevezhettek. Az értékelők a „kávés” gasztronómiai élmény öt legfőbb összetevőjét vették figyelembe: a térkialakítást és a használt eszközöket mustrálták, a „személyes varázst” – nem mindegy, ki a házigazda és hogyan kínál –, majd az ízeket és a „kávéháziságot”. Az értékelésnél összességében azt vizsgálták, hogy az adott üzlet mennyiben képes megfelelni saját önképének, célkitűzésének, így az üzletek valójában nem egymással, hanem saját magukkal versengtek. Így lehetséges, hogy egy fiatalos kiskávézó, amely üzemelésében tökéletesen megfelel önképének, jobb eredményt ér el, mint egy-egy hiányosan működő nagy kávéház. A 2004-es versenyen a nevezett 14 budapesti kávéházból a XVIII. kerületi Zila Kávéház - Krisztina Cukrászda győzött. Részletek a NAPI Gazdaság mai számában.
QP | Quality Placement