A Napi Gazdaság szerdai számának cikke

Hozta a szilveszteri formáját a Cora a malacfronton, tegnap a kereskedelmi arany háromszögben az egész fél malac a törökbálinti áruházban volt a legolcsóbb. A fél malac elejét is a francia tulajdonú kereskedelmi cég adta a legolcsóbban, de a hátuljában a Tesco vált árdiktálóvá, ugyanis valamivel kevesebb mint ezer forinttal olcsóbban kínálta a termék kilóját. A fél malac hátulja a briteknél elgondolkodtatóan olcsó volt, ahhoz képest, hogy a válság előtti évben, 2007-ben a fél malac hátulját még jócskán 2000 forint felett kínálták.

Baromfivirsliben a Tesco és a Cora is azonos árat állapított meg, kilónként 199 forintot. Bár a termék hegyekben állt a hűtőpultokban, a Napi szilveszteri ármustrája alatt embert nem látott, aki tett volna a kosarába a termékből. Jellemzően a drágább frankfurti, illetve a bécsi vagy a juhbeles virslit vették. Frankfurti virsliben viszont az Auchan volt a nyerő, kilónként 50 forinttal rávert a konkurens Tescóra, amely a terméket 699 forintért adta.

A legkeresettebb pezsgőmárkában (0,75 literes Törley) nem volt árverseny, mindenhol 739 forintért rakták ki a terméket, viszont sörben (Soproni, ötös csomagolású, félliteres, üveges) alaposan szóródtak az árak: a Tescónál 859, az Auchannál 925, a Coránál 944 forint volt (plusz üvegbetét). A termék sehol nem volt akciós, az áruházak jellemzően más-más márkát promotáltak.

Ketchupban és mustárban láthatóan nem az áruházak, hanem a gyártók versenyeztek egymással. Volt, ahol a Globus, volt, ahol az Univer termékei voltak olcsóbbak. Az azonban feltűnő, hogy a két márka között jelentős áreltérések mutatkoztak áruházon belül és a konkurens áruházakban is. Mustárban mind a két márka esetében a Cora volt a legolcsóbb. Ketchupban a 490 grammos kiszerelésű Globus a Tescónál, míg a 470 grammos Univer a Corában és az Auchanban is azonos áron volt kapható.
QP | Quality Placement