Információik szerint ugyanis Atkári János gazdasági főpolgármester-helyettes négyéves perspektívában 160 féle változatot nézetett át a közlekedési cég szakembereivel. Ennek eredményeként elképzelhető, s az SZDSZ-frakció is emellett van, hogy a BKV válságát egy sokkoló, 30 vagy 25 százalékos induló áremeléssel kerülik majd el. Ezt követően pedig 2005-ben 20 százalékkal, 2006-ban és 2007-ben is 15-15 százalékkal drágulnának a jegyek és a bérletek. A szakértők szerint azonban még ezekkel a drágításokkal is négy év alatt 100 milliárdosra növekedne a BKV hiánya, vagyis emellett szintén szükség lesz a felhalmozódó adósság állami szanálására. A kevésbé drasztikus elképzelések szerint a szocialista frakció egy 9, egy 12 vagy egy 15 százalékos tarifaemelés hatásvizsgálatát rendelte meg a BKV-tól, az MSZP ugyanis a kisebb emelés okozta hiányt a fővárosi költségvetésből pótolná ki. A vitába már beleszóltak a fővárosi ellenzéki frakciók is, amelyek inflációarányos emelést tartanak elképzelhetőnek. Tovább bonyolódhatnak a dolgok azzal, hogy az emelés mértékét illetően november közepéig még a kormánynak is lehet egy-két szava. A pénzügyminisztérium ugyanis az adótörvények novemberi elfogadásáig vétójoggal rendelkezik a BKV-tarifák ügyében, ám ez a törvénymódosítások után megszűnik - írta az index.hu.