Ezúton tájékoztatjuk, hogy 2022. május 7. 00:00 - 03:00 óra között, és május 7. 22:00 – május 8. 06:00 óra között fennakadások várhatóak a K&H e-bank, K&H mobilbank, K&H online számlanyitás, K&H+, K&H e-posta, K&H elektronikus postaláda, K&H bankkártya, ATM, K&H POS és VPOS, Electra, K&H SZÉP kártya szolgáltatásokban, valamint a PSD2 által szabályozott, harmadik feles szolgáltatásokban – közölte a bank a netbank felületén, valamint az applikációban.

A részleges leállás tervezett, tehát akinek banki műveletet kell végre hajtania, figyeljen, hogy ne vasárnap este és hétfő hajnalban tegye azt meg.

Korábban a bank figyelmeztetett arra is, hogy az eddigitől jelentősen eltérő, a K&H Bank ügyfelei ellen is irányuló adathalász támadások indultak az elmúlt időszakban. Bizonyos esetben, amikor az internetes keresőbe beírják a felhasználók a bankra, vagy K&H ebankra vonatkozó keresőszót (pl. K&H bank, K&H, KH, KH ebank stb.), előfordulhat, hogy egy hirdetés jelenik meg az első helyen, ami gyakran nem a K&H Bank hivatalos weboldalára, hanem egy adathalász oldalra mutat.

„Kérjük, mielőtt a hirdetésre kattintasz, ellenőrizd a domaint. A K&H Csoport hivatalos weboldalának elérése mindig pontosan így kezdődik: https://www.kh.hu/. Javasoljuk, hogy ne a böngésző keresőjében keress a K&H Bankra, hanem írd be közvetlenül a https://www.kh.hu címet!” – közölte a pénzintézet.

De még mindig próbálkoznak csalók az egyik leggyakrabban előforduló adathalász módszerrel: illetéktelenek e-mailben és valósnak tűnő telefonszámról próbálják egyes ügyfelek bankkártya-, K&H e-banki azonosító adatait és telefonszámát megszerezni.

„Ezúton is szeretnénk megerősíteni, hogy a K&H Bank semmilyen esetben és semmilyen csatornán (e-mail, SMS, telefon) nem kéri az ügyfeleit arra, hogy adják meg a bankkártyára vonatkozó összes adatukat, e-bank jelszavukat, telefonszámukat, vagy telepítsenek távoli elérést biztosító programokat. Kérjük, fokozottan ügyelj a banki és személyes adataidra!” – írja a bank.