Eszerint hét százalékponttal nőtt a havi rendszerességgel online módon vásárlók aránya 2014 májusa óta, és az interneten alkalmanként vásárlók száma is emelkedett. Az online vásárlásnál választott fizetési lehetőségek közül legnagyobb mértékben a bankkártyás fizetések aránya nőtt (35-ről 43 százalékra).

A rendszeresen internetezők 83 százaléka vásárolt a virtuális térben legalább egyszer az elmúlt évben, vagyis csaknem négymillió honfitársunk vett valamit online. Az internetes vásárlást legtöbben a kényelem miatt választották (70 százalék), de a házhozszállítási lehetőség (54 százalék) és a korlátlan nyitva tartás (48 százalék) is fontos a webáruházak ügyfeleinek. A megkérdezettek szívesebben vásárolnak online, ha a nem megfelelő terméket ingyen visszaküldhetik (58 százalék), a terméket a fizetés előtt megtekinthetik (43 százalék), érvényesíthetik a pénz-visszafizetési garanciát (43 százalék), és igénybe vehetik az ingyenes kiszállítás lehetőségét (41 százalék).

Rohamosan emelkedik a mobilon véghezvitt vásárlások száma. Bár a leggyakrabban használt eszköz továbbra is az asztali számítógép (64 százalék) és a laptop (53 százalék), az okostelefonos vásárlás aránya mára 10-ről 17 százalékra emelkedett, a tableten történő pedig 4-ről 7 százalékra. Leginkább könyvet, újságot, magazint vennének online a magyarok (34 százalék), melyet a játék, ajándék (28 százalék), a számítástechnikai eszközök (27 százalék), a ruházat, cipő, táska (27 százalék) követ.

A legtöbb webshopban a vásárlók dönthetnek a fizetés és a kiszállítás módjáról is. Az elektronikus fizetési módok terjedését jelzi, hogy az online bankkártyás fizetés nyolc százalékponttal nőtt az elmúlt évben, míg a készpénzes személyes átvétel hat százalékponttal csökkent. A kiszállítási módok közül a futárszolgálat igénybevételét választották a legtöbben (79 százalék), melyet a postai kézbesítés követ (52 százalék).

A futárnak is bankkártyával fizetnének

A magyarok szívesen fizetnének a futárnál is bankkártyával, míg az ennél is egyszerűbb online fizetést a megkérdezettek majdnem fele választja. Ebből is látszik, hogy a bolti vásárlás során megszokott bankkártyás fizetési élményről, a kényelemről és a gyorsaságról nem szívesen mondanak le az internetes vásárlók sem - mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A futároknál elérhető bankkártyás fizetési lehetőséget általában azok preferálják, akik a megvásárolt termékért az átvétel után szeretnek fizetni. A megkérdezett magánszemélyek 35 százaléka mindenképpen igénybe venné ezt a szolgáltatást, és a webáruházak 86 százaléka is jó ötletnek tartja és élne az utánvétes bankkártyás fizetési lehetőséggel.