A GVH döntésére reagálva az OTP Bank közölte, a pénzintézet 2003-ban indította hitelkártya-szolgáltatását, amikor már más bankok is kínálták a szolgáltatásokat szinte ugyanazokkal az üzleti feltételekkel és tájékoztatás mellett, s az azóta piacra lépett hitelintézetek gyakorlata is ezzel megegyező. "Józan ésszel és az erre vonatkozó ügyféltájékoztatás, szerződés alapján senki sem gondolhatja komolyan a feltétel nélküli kamatmentes hitelnyújtást" - szögezi le a bank közleménye. A GVH álláspontjának életszerűtlenségét jelzi továbbá, hogy a hitelkártya bevezetése óta eltelt időben ilyen értelmezés miatt senki sem fordult panasszal az OTP Bankhoz. A fogyasztók megtévesztéséről nem lehet szó, mert bár 2003-ban, a hitelkártya kibocsátásakor rövid ideig valóban volt egy reklám, ami téves információt tartalmazott, ám ezt még akkor a pénzintézet beszüntette. Azonban ezen rövid időtartam alatt is minden más ügyféltájékoztató anyag és a szerződések pontosan tájékoztatták a fogyasztókat. A GVH ennek ellenére úgy értékelte, mintha még mindig változatlan formában lenne jelen a három évvel korábbi reklám. Az OTP emellett azt is kifogásolja, hogy a versenyhivatal úgy állapította meg a 100 millió forintos bírságot, hogy semmilyen viszonyítási alapja nem volt, nem ismerte sem az OTP hitelkártyával kapcsolatos reklámköltségeit, sem az abból származó hasznot.
QP | Quality Placement