Az AIG az Egyesült Államokban bajba került és az USA kormányának segítségére szorult. A társaság 18 hónap alatt fizette vissza a támogatási összeget, sőt a kormányzat a megsegítésen 22 milliárd dolláros nyereséget realizált.
A társaság ugyanakkor az átstrukturálás során úgy döntött, hogy teljesen átszervezi az európai üzletágat. Bár a biztosító a világ minden területéhez hasonlóan hazánkban is Chartis néven működött, ám összhangban a londoni anyacég 2012-es visszanevezéséhez újra felvették az anyacég nevét. Az európai társaság, az AIG Europe Ltd. a Londonban bejegyzett 2. legnagyobb biztosító, az AIG 88 millió ügyfelet szolgál ki - mondta Sugár Barna vezérigazgató.

A biztosító elsőként nagy vállalati biztosításokkal vétette észre magát a piacon. A társaság hazánkban a klasszikus vállalati területen működik, a lakossági piacon - annak zsúfoltsága miatt - egyelőre óvatosan vizsgálják, hogy az élet-, illetve a lakásbiztosítási piacon vegyenek részt.

Niche-piaci stratégiát követnek, viszonylag könnyen tudnak előrelépni hazánkban a vezetői felelősség, környezetszennyezési biztosítás és a cyberkárokra kötött termék értékesítése terén. Kovács Gábor, a társaság vagyonbiztosítási igazgatója szerint a legnagyobb probléma a szakmai felelősségbiztosítások terén az, hogy Nyugat-Európában ez a biztosítási fajta a tisztán pénzügyi károkra ad fedezetet, míg hazánkban lényegében minden vagyoni kárra fedezetet kell képezni ezen a területen.

Az AIG termékeit alkuszokon keresztül értékesíti. Miután ma általános, hogy az ügyfelek kevésbé fedezet, hanem inkább díjérzékenyek, az ügyfélnek ma még viszonylag nehéz új termékeket eladni, inkább a korábbi fedezetek olcsóbb díjon történő igénybevétele az ügyfélcél. Ennek köszönhetően az AIG díjbevétele a klasszikus vagyonbiztosítások terén inkább stagnál - változást a piaci szellem változása hozhat.

A felelősségbiztosítás terén az AIG 50 millió euróig tud egyedi limitet vállalni, ennek éves díja 45-50 millió forint körül van. A legnagyobb probléma ugyanakkor nem az ilyen nagylimitek kérdése - még ha a Mal története megmutatta, hogy itt is lépni, szabályozni kellene -, hanem a kisebb cégeknél, ahol akár egy kisebb mérvű környezetszennyezés esetén olyan szintű kártérítési felelősség állhat fenn, amely ellehetetleníti a cég működését. A kárhányad 10 százalék alatti a környezetszennyezési és a felelősségbiztosítás terén, ami azért nem jó, mert érezhető, hogy a kötvényes ügyfél nincs tisztában azzal, hogy mire is térít a biztosító. Ha viszont kár nélkül fizet az ügyfél, korántsem biztos, hogy a jövőben is megveszi a fedezetet, hiszen úgy gondolja, a biztosításra kifizetett összeg kidobott pénz.

A tervekről szólva a vezérigazgató elmondta, a biztosító ötéves stratégiai terve komoly fejlődést tervez, a jelenlegi 7 milliárdos díjbevételét duplázni szeretné. Az idei első negyedéves díjbevétel-növekedés - 15 százalék - tizenötszöröse a piacnak.