Évek óta töretlen a Rossmann Magyarország fejlődése, a vállalat 2021-ben 9 százalékkal növelte árbevételét. Az utóbbi időszak megváltozott körülményei sok vállalatot állítottak komoly kihívások elé, a Rossmann azonban mind online, mind offline növekedni tudott: több mint 115 milliárd forintos összbevétellel zárta az elmúlt évet - kezdi közleményét a cég.

A cég szerint a járvány miatt jelentős fejlődött az online értékesítési üzletáguk, de az nem kannibalizálta a a fizikai bolti vásárlásokat, inkább addicionális forgalomról van szó. A webshop forgalmának 2019-ről a 2020-as évre történő 249 százalékos növekedéséhez nagyban hozzájárult, hogy a járványhelyzet kialakulásával sokan előnyben részesítették az online vásárlást, azonban 2020-ról 2021-re is további 7,3 százalékos volt a növekedés. Mutatja ezt, hogy a Rossmann Online Drogéria a negyedik helyen szerepelt a GKI FMCG TOP 5-ben 2020-ban.

Az első Rossmann üzlet 1993-ban nyílt, mára pedig már több mint 230 helyen elérhetőek az alacsony akciós árak országosan. Csak a 2021-es évben 15 új üzlet nyílt, 7 pedig bővítésre került, a 2022-es terv pedig további 12 új üzletnyitás, valamint 10 meglévő bolt bővítése. Már 14 üzletben fizethetnek a vásárlók az önkiszolgáló kasszákban, de a vállalat további 60 üzletben tervezi bevezetni az önkiszolgáló kasszákat.

2022-ben a cég közel 2000 munkavállalót foglalkoztat országosan. 1351 munkavállaló dolgozik az értékesítésben és 420 fő a logisztikán. A vállalat 2013 óta foglalkoztat megváltozott munkaképességű munkavállalókat, az idei cél ezen létszám további bővítése. A béremelések mellett bónuszt is fizettek.

A vállalat életében is egyre fontosabb szerepet kap a fenntarthatóság: a Rossmann Magyarország 2019-ben radikálisan csökkentette nyomtatott magazinjait, a korábbi, kéthetente 2,3 millió nyomtatott példány mára mindössze 600 ezer példányra csökkent. Ezzel a vállalat papírfelhasználása is nagyságrendekkel mérséklődött: míg 2018-ban és előtte évente körülbelül 1422 tonna volt, addig az idei évben a tervek szerint ez 508 tonnára csökken majd. A négy évvel ezelőtti adatokhoz képest tehát a Rossmann 2022-ben közel 65 százalékkal kevesebb papírt tervez felhasználni akciós újságjai nyomtatására.