A MÁV-Start vezérigazgatója a lap keddi számában ismertette: az ügyről hamarosan, az év végén, a jövő év elején dönt a vasúttársaság vezetése. A vezérigazgató szerint a saját gyártású termék nem rosszabb és nem drágább, mint amely a piacon kapható. Akkor pedig érdemes a szolnoki járműjavító kapacitásának egy részét gyártással lekötni. Ott 1100 embernek adnak munkát, és mind a vasúttársaság, mind az utazóközönség jobban jár, ha szakembereik egy része nem az ötvenéves kocsik életben tartásával, hanem új, korszerű eszközök gyártásával foglalkozik - mondta.

A MÁV Zrt. igazgatósága 2011 nyarán fogadta el a Gépészet kezdeményezését egy teljesen új IC-kocsitípus megépítésére - idézi fel a lap. A munkálatok a szolnoki járműjavítóban zajlottak. A két vagon gyártása 1,4 milliárd forintba került, ami tartalmazza a gyártáshoz szükséges új eszközök árát is. Az Európai Unió 462 millió forint támogatást nyújtott, a többit a Gépészet saját forrásaiból gazdálkodta ki.

QP | Quality Placement