A Syncee története 2009-ben, egy több éves nemzetközi e-kereskedelmi múlttal rendelkező, korábban webáruházat üzemeltető debreceni vállalkozóval, Gulyás Ákossal kezdődött. Ekkor határozta el az üzletember és csapata, hogy saját terméket fognak a piacra dobni.

„Korábbi tapasztalatainkból tudtuk, hogy a kereskedelmi cégeknél mekkora problémát jelent az adatbázisaik kezelése és frissítése. Mi például diákokat alkalmaztunk erre a célra. Ezt a munkát próbáltuk meg automatizálni, amikor 2009-ben saját használatra létrehoztunk egy adatkezelő programot, amit össze lehetett kötni a nemzetközi, internetes nagykereskedések rendszereivel. A fejlesztésünknek már akkor több funkciója volt az adatok automatikus frissítésén kívül. Képes volt például a termékek árazására is.” – mondta a Napi.hu-nak Gulyás Ákos, a startup alapítója.

A cégvezető szerint akkoriban az újításukkal közel 80 ezer termék rendszerezése és menedzselése oldódott meg. Később ezt a programot továbbfejlesztették, így született meg 2015-ben a Syncee nevű alkalmazás, amely már más kereskedők és beszállítók számára is elérhető volt.

A Syncee-t először több e-kereskedelmi platformmal is kompatibilissé próbálták tenni, később azonban már csak egyre koncentráltak a fejlesztéseik.

Gulyás Ákos, a Syncee alapítója
Gulyás Ákos, a Syncee alapítója
Kép: Syncee

„A sok, különböző online kereskedelmi rendszer összehangolása a Syncee-vel akkor rengeteg problémával járt, ezért úgy döntöttünk, hogy csak egyre fókuszálunk. A világ egyik legnagyobbikára, a Shopify-ra esett a választásunk, ami ugyan drágább mint a többi szolgáltató, viszont kiemelkedő minőséget képvisel. Ezután sorra jöttek a sikerek. 2017-ben például mi lettünk a legnépszerűbb készletkezelő alkalmazás a Shopify-on.” – mesélt a startup kezdeti éveiről Gulyás Ákos.

Az alkalmazás az évek során más szolgáltatásokkal is kiegészült, és a cégvezető elmondása alapján a világ közel száz országában használni kezdték a kereskedők. Az újabb fejlesztéseket követően a program pedig egyre jobban kiszolgálta a dropshippinggel foglalkozó cégeket is.

A dropshipping egy olyan kereskedelmi módszer, amely során a kereskedő nem tartja raktáron a kínálatát, hanem valahányszor egy vásárló rendel tőle, az értékesítő egy harmadik féltől vásárolja meg a terméket, majd közvetlenül a megrendelőhöz szállíttatja. A dropshipping során a vásárló tehát egy nagykereskedéstől kapja az árut, az értékesítő csupán a megrendelést bonyolítja.

Nemzetközi sikerek

A startup 2018-ban felkeltette egy amerikai cég érdeklődését, akik figyelemreméltó ajánlattal álltak a debreceniek elé.

„Komoly érdeklődőnknek bizonyult egy texasi cég, akik egyenesen a Syncee felvásárlásával próbálkoztak. Tárgyalóasztalhoz ültünk velük, az adásvétel részleteiről azonban nem tudtunk megállapodni. Nekik azonban mindenképpen szükségük volt a technológiánkra, így kötöttünk egy rendkívül jövedelmező partnerségi megállapodást. Ez mérföldkő volt a Syncee történetében, hiszen az üzletből származó profitunk bőségesen elegendő volt ahhoz, hogy még tovább fejlesszük a startupot, külső befektetői tőke bevonása nélkül. Mifelénk márpedig úgy tartják, hogy a legjobb finanszírozási forma az, amikor a vevő finanszíroz.” – mondta a cégvezető.

A közös projekt a texasiakkal 2019 végéig tartott. Ezután kicsit más irányt vett a Syncee fejlődése, és szinte egyedüli cégként a világon egyre inkább a B2B (Business-to-Business) rendszerek és a dropshipping mögött meghúzódó technológia modernizációjára törekszenek. Az új megoldásaik már segítséget nyújtanak például a termékek és beszállítók megtalálásában a kereskedők számára, összekötik a viszonteladókat a beszállítókkal és automatikus termékadat-kezelést is végeznek.  Ezen kívül a startup újra megpróbálta a Shopify-on kívül más kereskedelmi platformokkal is kompatibilissé tenni a Syncee-t. Így már a BigCommerce, az Ecwid, a Jumpseller, a magyar Shoprenter és a Wix e-kereskedelmi platformokon is működik az alkalmazásuk, és több mint 3 millió termék menedzselését végzik egyszerre.

Legutóbb pedig a világ egyik legmeghatározóbb internetes vállalatával, a kínai Alibaba Grouppal kötöttek megállapodást.

Az Alibaba Group a világ egyik legnagyobb e-kereskedelmi- és tech-cége. Említik az Amazon kínai megfelelőjeként is. A vállalat két nemzetközi online kereskedelmi oldalt is üzemeltet. Az egyik az Alibaba.com B2B (Business-to-Business) platform, ahol beszállítók és gyártók termékei érhetők el más cégek számára. A másik nagy szolgáltatás az AliExpress, amely egy B2C (Business-to-Customer) online piactér, amelyen viszonteladók kínálják a termékeiket közvetlenül a végfelhasználók felé.

„Idén tavasszal már elérhetővé váltak az új, e-kereskedelmi megoldásaink az Alibaba platformján. A közös fejlesztéseink nyomán az Alibaba.com beszállítói és kereskedői számára is biztosítani fogjuk a dropshippinget megkönnyítő, forradalmian új technológiánkat.” – mondta Gulyás Ákos.

A kínai internetes a közelmúltban a hírekbe egy rekordbüntetést követően a részvényei árfolyamának hihetetlen megugrásával került be, amelyről itt írt a Napi.hu.