A 2008-as válságot követően tavaly a vállalat a legjobb évét produkálta, sikeresen lezárta a modernizációs programját, nemrégiben pedig az idei évre 15 százalékos átlagos béremelésről tudott megállapodni a munkavállalók képviselőivel.
A magyar kormány a Dunaferr létszámnöveléséhez képzési és tanműhely támogatást nyújt - mondta Szijjártó Péter.
Kapcsolódó
A vállalat előtt álló pozitív kihívásnak nevezte a miniszter, hogy a paksi atomerőmű bővítése, illetve a magyar autóipar növekedése jelentős acélkeresletet generál, a Dunaferrnek pedig meg kell valósítania azt a programot, amely versenyképes, első körös autóipari beszállítóvá teszi a céget.
Az európai acéltermelés komoly kihívásokkal küzd, az EU 170 millió tonna éves termelésével a második legjelentősebb szereplője a globális acéliparnak Kína után. Kínában 350 millió tonna kihasználatlan termelési kapacitás van, ami jóval több, mint az EU egész éves acéligénye.
Magyarország támogatja az unió törekvéseit az európai acélipar megvédésére, az ország elsőként csatlakozott ahhoz a G20-as fórumhoz, amelynek célja a világpiaci kihasználatlan kapacitások ésszerű csökkentése - fogalmazott a külügyér.
A Dunaferr további gazdasági sikerek előtt áll. Acélipari beszállítóként szeretnének a Paks II projekthez kapcsolódni, és vezető beszállítóvá válni a gépjárműiparban - mondta Evgeny Tankhilevich, az ISD Dunaferr Zrt. vezérigazgatója.
Legolvasottabb

Olajembargó: cselhez folyamodhat az EU

Szigorú szabályok léptek életbe szombaton: szinte minden boltra és termékre érvényes
Hatósági áras üzemanyagok: nem várt probléma az OMV-nél

A Mol kéréssel fordult a magyar autósokhoz

Adategyeztetés: szüneteltethetik a nyugdíját annak, aki ezt elmulasztja

Így lehet kijátszani az új benzinárszabályt

Agrárkatasztrófa készül Magyarország határánál
