A mérnöki szakokon folyó oktatás infrastrukturális feltételeinek javítása, a közös k+f projektek támogatása mellett ösztöndíjak biztosítása a német nyelvű képzésben részt vevő hallgatók számára és egy, Közép-Európában egyedülálló mechatronikai labor megnyitása is tárgya a BME tegnap megkötött három évre szóló támogatási szerződésnek.

A magyarországi Bosch-csoport hatvani gyára, valamint Budapesti Fejlesztési Központja és a BME között évek óta zajlik szoros szakmai együttgondolkodás és stratégiai tervezés.

A most átadandó laboratóriumban újabb kar hallgatói ismerkedhetnek meg a legkorszerűbb technológiákkal, s az innovatív környezet, reményeink szerint hozzájárul ahhoz, hogy a mai szakmai - etikai kihívásoknak megfelelő mérnök váljon belőlük - mondta Péceli Gábor, a BME rektora.

A Bosch évente több mint 3,5 milliárd eurót költ k+f-re, világszerte több mint 3800 szabadalmi kérelmet nyújt be. Thomas E. Beyer, a Bosch csoport magyarországi vezetője szerint a vállalat a jövőben is az innovációra helyezi a hangsúlyt, így a k+f tevékenység idén is kiemelt terület lesz.

A Közép-Európában egyedülállónak számító szimulációs laborban az egyetem hallgatói és tanárai az autókba kerülő komplett mechatronikai rendszerek környezetállósági vizsgálatát végezhetik el.

A korszerű műhelyben üzembe helyezett egyik berendezés 540 órás teszttel képes szimulálni a teljes motorrendszer korrózióját. Az agree teszt elvégzésére alkalmas hőkamrában 180 fokos hőmérséklet és 98 százalékos páratartalom reprodukálása mellett egyidejűleg rázási profilokkal is tesztelik a komponenseket. A labor hősokk kamrája azt hivatott tesztelni, hogyan reagál a jármű forró motorja egy téli pocsolyára vagy milyen hősokk éri az autót télen a fűtött garázsból való kiállást követően.