Továbbra is dinamikus, évi 5-6 százalékos bővülésre számítanak.

A fagyasztott pékáru értékesítés alapján a Fornetti Group a legfrissebb, 2017. július végével zárult üzleti évében 10,1 százalékkal növelte éves árbevételét, amelyhez a magyar vállalat 8,7 százalékos, a román 14,1 százalékos, a bolgár 24,4 százalékos növekedéssel járult hozzá.

A kecskeméti központú Fornetti Kft.-t - pontosabban annak vagyonkezelő cégét - a világ harmadik legnagyobb fagyasztottpékáru-forgalmazójának számító, svájci-ír cégcsoport, az Aryzta vette meg, és azóta ez az egyik legeredményesebb vállalata.

A kecskeméti központú cég az elmúlt két évben közel 8 millió eurót költött a termelés fejlesztésére, és egy újabb, közel egymillió eurós kiskunfélegyházi beruházásra is elkészültek a tervek - mondta Balthas Klein, a Fornetti vezérigazgatója az MTI-nek.

A Fornetti az elmúlt két évben több új piacon, így Lengyelországban, Görögországban és Ausztriában is megjelent, emellett megerősítette pozícióját Romániában és Bulgáriában. A magyar piacon a Fornetti hosszú ideje az egyik legnagyobb szereplő, így itt elsősorban a partnerek és a fogyasztók megtartására törekszik a cég. A jövőben Lengyelországban, Romániában, Görögországban és Ausztriában elsősorban a "bolt a boltban" koncepcióban látnak nagy lehetőségeket, de a franchise hálózatot, valamint a kereskedelmi tevékenységet és a Horeca üzletágat, azaz a szállodákban, éttermekben és kávézókban való jelenlétet is bővítik - tette hozzá Balthas Klein.

Lengyelországban 2018 augusztusáig 50 franchise boltot, és nagyjából ugyanennyi "InStore Bakery", vagyis "pékség a boltban" üzletet nyitnának, de hamarosan megjelenik a Fornetti Cipruson is. Ezek mellett jelenleg is zajlanak az előkészületei a német piacra való belépésnek, és ambiciózus terveik vannak Horvátországban is - mondta Bánhidi Attila, a Fornetti Csoport ügyvezetője, kereskedelmi és marketingigazgatója, az Aryzta AG CEE kereskedelmi igazgatója.