Számításainkat lényegében megerősítette Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke is, aki szerint jó ha 200 ezer felett lesz a 2005-ös teljesítmény, ám megjegyezte: a szervezet által hivatalosan véglegesített adatokra még nagyjából egy hetet várni kell. A visszaesés leginkább az olasz (Alfa Romeo, Fiat, Lancia) és a francia (Citroën, Peugeot, Renault) márkákra volt jellemző. Az utóbbiaknál a forgalomcsökkenés részben azzal magyarázható, hogy mind a három autógyártó magyarországi vezérképviselete az év elején bejelentette: 2005-től az európai uniós elvárásoknak megfelelően a nyugat-európai piacok árszintjén értékesítik az új modelleket, amelyek árai legfeljebb átlag 5 százalékos eltérést mutathatnak az ottaniakhoz képest. Az olasz márkák közül a legkevésbé a Fiat esett vissza: a csökkenés ellenére sikerült megtartania három százalék körüli piaci részesedését.

A legnagyobb arányban (mintegy 80 százalékban) továbbra is a kis és a középkategóriás új személyautókat vitték a vevők, de a tavalyi év jellemzője az is, hogy a prémium és a luxusszemélyautók, valamint a szabadidő-terepjárók (SUV) eladásai minden negyedévben növekedést mutattak. Ezt nem fékezte az üzemanyagárak jelentős növekedése, igaz, a SUV-ok közül a dízelmotorral szereltek voltak a legkelendőbbek. Lényegében töretlen maradt a japán márkák kelendősége is: szinte mindegyikük növelte eladásait vagy legalább is hozta 2004-es szintjét. A leglátványosabb gyarapodást a Subaru érte el, ami annak is köszönhető, hogy a korábbihoz képest csaknem háromszorosára nőtt a márkakereskedések száma.

A legjobb teljesítményt a Ford nyújtotta: míg kezdetben 9-10, majd az év végére 3-4 százalék körüli volt az újautó-eladások visszaesése, addig a Ford Motor Hungária Kft. negyedévről negyedévre bővülő eladásaival éves átlagban csaknem 20 százalékos növekedést ért el. Kisebb-nagyobb arányban növelte eladását a három legnagyobb vezérképviseleti, illetve márkaimportőri cégcsoport is. Ezek közül a legtöbb autót (44 ezret) tavaly is a Porsche Hungaria értékesítette, amelyet a Magyar Suzuki Rt. követ, míg harmadik helyen a GM Hungary-csoport végzett.