A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat változatlanul hagyja a költségvetés uniós részét, amely továbbra is 30,4 milliárd forint. A hazai rész viszont 381 millió forinttal emelkedett, így az 18,1 milliárd forint lett.

A Napi.hu 2019. júliusában írt arról, hogy a "Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése" nevű projekt költségvetését megemelte a kormány 2,7 milliárd forinttal, a többlet a hazai költségvetést terhelte. A projekt eredeti bruttó költségvetése 45 milliárd 428 millió forint volt. Ebből az EU, az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz terhére 30 milliárd 429 millió forintot vállalt, a többi a magyar állami költségvetést terhelte. Az akkori módosítással a kormány a teljes költséget 48 milliárd 163 millió forintra emelte. Az uniós pénz változatlan maradt, a 2 milliárd 735 millió forintos többlet a hazai részt terhelte, így a teljes költségvetési támogatás 17 milliárd 733 millió forint lett.

QP | Quality Placement

A közbeszerzés eredményeként a Déli összekötő vasúti hidat a tiszakécskei Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. építheti át három vágányúra, nettó 35 milliárd 921 millió forintért. A becsült ellenérték ennél másfél milliárd forinttal kisebb volt - írtuk 2019 októberében. A nyertes feladata a tervezés és a kivitelezés is. Jelenleg két különálló acél hídon fut a két vágány. Ezek elbontása után három acélszerkezetet kell építeni, a három vágánynak. A plusz egy hídszerkezet is a meglévő pillérekre támaszkodik, de azokat azért át kell alakítani. A budai oldalon új, cölöpfalas hídfő épül.