Csak átmeneti probléma a buszforgalom akadozása; amint sikerül megegyezni a szakszervezetekkel, újra normalizálódik a közlekedési helyzet - idézte Székelyné Pásztor Erzsébet, a BKV kommunikációs igazgatójának szavait az MTI.

Az igazgató szerint a szakszervezetek "nem legális sztrájkba kezdtek", ezért akadozik a buszközlekedés. Mint mondta: nem igaz az a szakszervezeti érv, amely szerint nincs elég alkatrész a buszokhoz, mivel a műszaki ellátás folyamatos.

Nemes Gábor, sztrájkbizottság szóvivője kedden reggel azt nyilatkozta az MTI-nek, hogy állandósulhat a jelenlegi tömegközlekedési helyzet a fővárosban, így a jövőben is akadozhat a buszforgalom.

A szóvivő közlése szerint a fővárosban naponta közlekedő 1200-1300 autóbusz közül azért hiányzik átlagosan mintegy 150-200, mert az alkalmazottak kollektív szerződés hiányában a munka törvénykönyve (Mt.) szerint dolgoznak, és annak minden egyes pontjához, előírásához szigorúan ragaszkodnak.

Viszont a buszok műszaki állapotát nem oldja meg a kollektív szerződés, így, ha sikerül is megállapodni a céggel, továbbra is hiányozhatnak a járművek a napi forgalomból - tette hozzá. A szakszervezeti vezető szerint a leggyakoribb problémát a fagyálló és a fűtés hiánya, a törött tükrök és az alkatrészhiány jelenti.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) azt közölte, hogy kedd reggel 6 óráig 250 BKV-busz késve vagy egyáltalán nem indult el, emiatt a belvárosban, illetve a főváros déli részén voltak járatkimaradások.

A BKV szerint viszont ennél kevesebb, mintegy 150 busz közlekedett késve, illetve egyáltalán nem indult el kedd reggel a fővárosban. A jelenlegi helyzetet a cég úgy próbálja kezelni, hogy mintegy 10 százalékkal megnövelték az alvállalkozók számát a buszforgalomban és több műszaki szakembert hívtak be dolgozni - mondta Székelyné Pásztor Erzsébet.
QP | Quality Placement