A Budapest Airport aggódik a reptéri taxis-helyzet miatt

Nyugtalanítónak tartja a Budapest Airport a repülőtéri taxidrosztok helyzetét, közleményében emlékeztet arra, hogy a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) nagyon kevés ideje maradt arra, hogy aláírja a város Tömegközlekedési Megállapodását, amely - a taxi szolgáltatást is beleértve - a magyar főváros közlekedési rendszerének kérdéseit tisztázná és felügyelné.
MTI-Eco, 2011. május 20. péntek, 19:28

Mint azt az MTI-nek pénteken eljuttatott közleményében a BA kifejti, a reptér üzemeltetőjének vezetése már több mint fél éve, 2010 novemberében többszintű tárgyalást kezdeményezett a Fővárosi Önkormányzattal és a fővárosi taxiállomásokat üzemeltető szervezettel azzal a szándékkal, hogy újratárgyalják a korábbi szerződést, amely 2011. május 26-án lejár.

A Budapest Airport célja egy új megállapodás lenne, amely garantálja a biztonságos, megbízható, jó minőségű repülőtéri taxi szolgáltatást, megfizethető áron.

A Budapest Airport képviselői több magas szintű találkozón vettek részt, amelyet Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója vezetett. A tárgyalások célja az volt, hogy mielőbb megállapodást kössenek. A repülőtér üzemeltetője hajlandó volt a BKK szinte valamennyi elvárását teljesíteni, beleértve, hogy a taxi-ügyet a repülőteret érintő tömegközlekedés átfogó kérdéskörébe helyezze. A Budapest Airport részéről nem merült fel több akadály, amely hátráltatta volna megállapodást, bár kétségtelen, hogy néhány nehezen megmagyarázható késlekedés veszélyeztette a dokumentum határidőn belüli aláírását.

Jelen állás szerint kényes helyzetbe kerülhet a repülőtér, hiszen - amennyiben a Budapest Airport nem hozza meg a saját hatáskörében megvalósítható intézkedéseket - visszatérhetnek azok az idők, amikor az utasokat "zaklatták, átverték és megkárosították", amikor a magyar főváros repülőtere folyamatosan a címlapokon szerepelt a hírhedt a taxis háború miatt.

A Budapest Airport elsődleges célja, hogy elkerülje ezt a kaotikus helyzetet. A szabályozatlanság ugyanis nemcsak a jelenlegi szerződéses partner, a Főtaxi üzleti érdekeit sérti, hanem egyenesen aláássa a közrendet, súlyosan csorbítja Magyarországnak mint az EU-elnökség vendéglátójának hírnevét, és károsítja a magyar turisztikai és idegenforgalmi ágazatot - áll a közleményben.

Amennyiben 2011. május 26-ig ( a jelenlegi taxidroszt-üzemeltetési szerződés lejártáig) nem jön létre új megállapodás, a Budapest Airport kénytelen lesz saját terve szerint eljárni, hogy minden lehetséges és törvényes módon megvédje a közbiztonságot és a rendet a repülőtér termináljainál.

Hardy Mihály, vállalati kapcsolatok igazgató az MTI-nek elmondta, hogy a BKK megállapodásától függetlenül is a Főtaxi marad a reptér szerződéses partnere, amelynek szolgáltatásával a reptér üzemeltetője teljesen elégedett.

A BA tavaly október 7-én közölte, hogy felmondta az addigi megállapodást a Zóna Taxival, és az ezt követően a repülőtérről üzemelő taxi szolgáltatásra kiírt tender győztese a Főtaxi lett. A taxitársaság 2010. december 7-től végzi a repülőtéri taxiszolgáltatást.

HOZZÁSZÓLÁSOK