Az előző évi rendezvényen egy belföldi és két nemzetközi pénztárat üzemeltetett a szigeten a MÁV-Start, az összesítések alapján több mint ezer menetjegyet váltottak az utasok a helyszínen, több mint ötmillió forint értékben, a menetjegyek nagyobb része nemzetközi volt - olvasható a Népszabadság mai számában.

A BKV is extra kapacitásokkal készül az eseményre, esetükben is mérhető az extra jegybevétel, viszont a fesztivál nem generál mérhető forgalomnövekedést a sztrádákon.

A taxitársaságoknak ellenben jól jövedelmez a Sziget kilenc napja. A City Taxi évek óta a hivatalos szállító minőségben a sziget belsejéig, illetve az ott kialakított taxidrosztról fuvarozhatja a fesztiválozókat. Átlagosan napi 1200 extra fuvart jelent a társaságnak egy átlagos nyári naphoz képest, s további néhány százat tesznek ehhez hozzá a Szigetre kiérkező vendégek.

Az átlagos díj 3 és 4 ezer forint között mozog, azaz elmondható: aki taxival távozik a Szigetről, az már hazaviteti magát, s a városban nem száll át az éjszakai buszra. A haszon nem a fuvarszervezőnél csapódik le, hanem a City tag-vállalkozóinál, ugyanakkor a taxisok havi tagdíjába eleve bekalkuláták az összeget - tudta meg a lap.

A mobil hanghívások, az SMS, az utóbbi évben pedig már a mobilinternet-szolgáltatás is jelentősen felfutott a rendezvény ideje alatt. Hogy ez mekkora extrabevételt jelent, azt nem árulták el, de a T-Mobile tájékoztatása szerint a szigeten egy közepes méretű város forgalma bonyolódik.

A Sziget Fesztiválhoz legközelebb eső hipermarketben, az óbudai Auchan áruházban jelentős forgalomnövekedést tapasztalnak ilyenkor. Gillemot Katalin szóvivő a lapnak elmondta: a fesztivál alatt 25-35 százalékkal nő a különféle alkoholos italok és a grill stand forgalma.

A kempingfelszerelések iránti kereslet még ennél is lendületesebben, 70 százalékkal emelkedik.

A benzinkutak pedig nem az üzemanyagon, hanem a shopban kínált árukon keresnek sokat ilyenkor.