Ezermilliárd feletti hiány volt májusban

Múlt hónap végére meghaladta az ezermilliárd forintot a költségvetés hiánya. A gazdasági kormányzat részletes adatkimutatása szerint hó végére 450 milliárd forint értékben költött az állam a koronavírus-járvány kezelésére szolgáló eszközökre.
Rácz Gergő, 2020. június 22. hétfő, 13:34
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

Május végére az államháztartás központi alrendszere 1051,5 milliárd forintos hiánnyal zárt - áll a Pénzügyminisztérium (PM) részletes adatközlésében. Ezen belül a központi költségvetés 910 milliárd forintos deficitet, az elkülönített állami pénzalapok 12,8 milliárd forintos többletet, a társadalombiztosítás pénzügyi alapjai pedig 154,3 milliárd forintos hiányt értek el.

Az előző év azonos időszakában a központi alrendszer hiánya 176,4 milliárd forintot tett ki. Májusában a központi alrendszer 324,1 milliárd forintos hiánnyal zárt, a tavalyi  azonos havi hiány pedig 137,4 milliárd forint volt.

A központi alrendszer május végi 9040 milliárd forint összegű bevételei az előző év azonos időszakához képest 612,3 milliárd forinttal, 7,3 százalékkal magasabb volt. Ezen belül kiemeli a PM, hogy növekedtek a személyi jövedelemadóból, a társasági adóból, valamint a nyugdíj, egészségbiztosítási és munkaerő-piaci járulékokból származó bevételek.

Május végéig összesen 590 milliárd forintnyi járványügyi eszközbeszerzésről született döntés, ebből a védekezésre fordított kiadások május végére elérték a 450 milliárd forintot.

Társasági adó jogcímen 2020 első öt hónapjában 156,9 milliárd forint bevétel realizálódott, amely az előző év azonos időszakához képest 28,7 milliárd forinttal magasabb.

A jövedéki adóból származó bevétel az év első öt hónapjában 449,1 milliárd forintot tett ki, amely 2,1 milliárd forinttal magasabb az egy évvel korábbi bevételnél.

A központi költségvetés adóssága május végéig 1474,8 milliárd forinttal növekedett a következő négy tényező eredményeképpen:

  • A nettó forintkibocsátás 1153,3 milliárd forint összegben, ami a költségvetés hiányát finanszírozza, illetve a KESZ egyenlegét növeli.
  • A forint árfolyamának az elmúlt év végéhez képest bekövetkezett gyengülése, amely az adósság devizában fennálló részének forintban számított nyilvántartási értékét 242,4 milliárd forinttal növelte.
  • A deviza-keresztárfolyamok változása és egyéb tényezők miatt bekövetkezett mark-to-market betétállományok növekedése 76,8 milliárd forint összegben.
  • A nettó devizakibocsátás, amely 2,3 milliárd forinttal növelte a költségvetés adósságát.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

rigolya, 2020.06.22 23:22

@Ballada: 2017 óta építi?!

Egy új piramis lesz?

Bruhauhauhauhuahuhahuahahuhahahahaaaa!!!

NEM VÁLTUNK KÍNAI LOGISZTIKAI KÖZPONTTÁ!

Bruhauhahahuahhuahahuhuahuhahhahaaaa!!!

Minek is válnánk azzá, mivel nem éri meg a szárazföld közepén átcsomagolni a kínai árut!
Mi a fészkes fenéért állítanák meg a kínai árut a szárazföld közepén, hogy plusz 2 rakodás benne legyen a pakliban?!

Ugyanezt megtehetik pont a reptéren vagy kikötőben, netán a vasútállomáson!

Ha pedig valamelyik agyatlan gerinctelen fidesznyik troll azzal jönne, hogy BP-n van vasútállomás: A többi EU-s országba vándorló árut mi a fészkes fenéért állítanák meg vámolásra BP-n???

De böfögni tovább, a birkabégetés nem volt elég!

Bruhauhauhuahauuauahuhauhahhauhauhuahhaaaa!!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

mpapa, 2020.06.22 22:46

Ha már valaki elkezdett okoskodni a vámbevétellel, akkor nem ártana ha utána járni rendesen a témának.
Az EU-ban a kivetett vám összegének 80%-a az EU-t illeti és csak 20% marad abban az országban ahol el lett vámolva. Szóval a vámbevétel 20%-a kerül a magyar költségvetésbe ha itt vámolják, a maradék 80% továbbutalásra kerül az EU-nak.
Trollkodás helyett jó lenne néha olvasgatni a témában, és nem csak röfögni értelmetlenül úgy, hogy közben csak hülyét csinál valaki magából. Komolytalan Fidesz talpnyalók. Legalább kapnátok normális utasítást mit kell aktuálisan hazudni.
Írtam már korábban, hogy a logisztikában dolgoztam és bejártam Rotterdam, Antwerpen, Hamburg kikötőit (meg még néhányat), hoztam el onnan konténereket. Mindegyik kikötőben ott helyben van a kitelepült vám. Ki a franc pöcsölne magyar vámolással, ha ott helyben mindent egy kézben meg lehet oldani a konténer beérkezésével együtt.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antitroll, 2020.06.22 22:10

@Ballada:
Bár így lenne!
Én már 10 éve legalább 10 európai központot hallottam "majd" megépülni kishazánkban kínai beruházásban.
Ahhoz képest, hogy már 50-szer tisztára nyaltuk a seggüket soha vissza nem fizethető költségen vasutat építünk, még csak ilyen szakállas ígéreteink vannak. Kína tudod hány országban eljátszotta már ugyanezt? Ettől kicsit szkeptikus vagyok, mindenki azt hiszi, hogy a kínaiak szeretnek minket. Lófaxot! Ők is csak a hasznot látják és gazdasági befolyási övezetekben gondolkoznak. Bizonyára sokkal jobbak lesznek, mint a németek, usákok, oroszok. Hát ja...
Hinni bármiben lehet, csak aztán ne túlságosan!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Sancho12, 2020.06.22 21:11

@Ballada: Kell nekünk,hogy a kakadu ne utazzon annyit.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Ballada, 2020.06.22 20:57

@rigolya: Jelzőgyártó úr, Kína itt építi a logisztikai központját. Ez felháborító a Német szekértolók számára.
https://24.hu/fn/uzleti-tippek/2017/07/31/kinai-arudomping-magyarorszag-regios-logisztikai-kozpontta-valhat/
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html