A 2005 októberében alakult Magyar Közút Nonprofit Zrt. elmúlt időszakban előbb öt, majd hét régiós modell szerint végezte munkáját. A régiós irányító központok mellett megmaradt a 19 megyei igazgatóságot, illetve 77 üzemmérnökséget tartalmazó rendszer is; ez a párhuzamos működés több zavart és lassú feladatmegoldást eredményezett. A regionális intézkedések rossz hatásfokúnak, időigényesnek és bonyolultnak bizonyultak – írja közútkezelő.

Az egyes területi főmérnökségekhez 10-15-20 üzemmérnökség jutott, ezáltal a folyamatok és a szervezet átláthatatlanná vált. Ezért döntött a társaság menedzsmentje a régiós irányítói rendszer megszüntetése mellett.

A megyei igazgatóságok így a jövőben a forgalomtechnikai, műszaki tervezési és felújítási munkák mellett 3-4 üzemmérnökség szakmai irányítását is ellátják. A megyei szerveződés mint földrajzi terület is átláthatóbb, kisebbek a távolságok, kontrollálhatóbb, hatékonyabb és gazdaságosabb a szervezet, illetve a végrehajtás is.