A zónahatár Budán szinte biztosan a Budafoki út - Október 23.utca - Bocskai út - Karolina út - Villányi út - Budaörsi út - Alkotás utca - Krisztina körút - Margit körút vonala lenne. Pesten a Hungária körút lehet a zónahatár, de nem vetették el a Tarlós István főpolgármester által is támogatott Nagykörút vonalat sem.

A fizetős rendszer fapadosan indulna, azaz a startkor nem lennének meg sem az 1-1,5 év alatt felállítandó beléptető kapuk, sem az ennél is hosszabb idő alatt kialakítandó p+r parkolók - ezek helyett kamerákkal ellenőriznének és riasztó nagyságú büntetést helyeznének kilátásba.

Kapuk híján időarányos díj helyett napijegy lehet, ami viszont drágább lehet a korábban tervezettnél. Egy vonaljegy, illetve 500 forint helyett 700-at kérhetnek el naponta, az éves bérlet nagyjából 115 ezer forint lehet.

Kérdés, hogy a kormány hogyan áll a kérdéshez: a politikai erőviszonyoktól és a választások közelségétől függően az sem elképzelhetetlen, hogy a kabinet inkább vállalja az EU-s kötelezettségszegési eljárást és inkább visszafizet a négyes metróhoz tartozó uniós támogatásból 9-36 milliárd forintot.