Autósok, figyelem! Sokkal korábban jöhet a dugódíj

Ha a BKK fel tudja gyorsítani a tervezést, már jövő januárban bevezethetik a dugódíjat Budapesten - értesült a Népszabadság. A fizetős zóna határa még vita tárgya, de a díj összege magasabb lehet a korábban tervezettnél. Aztán persze a kormány másként is dönthet.
Napi.hu, 2015. február 13. péntek, 08:20
Fotó: Napi.hu

A zónahatár Budán szinte biztosan a Budafoki út - Október 23.utca - Bocskai út - Karolina út - Villányi út - Budaörsi út - Alkotás utca - Krisztina körút - Margit körút vonala lenne. Pesten a Hungária körút lehet a zónahatár, de nem vetették el a Tarlós István főpolgármester által is támogatott Nagykörút vonalat sem.

A fizetős rendszer fapadosan indulna, azaz a startkor nem lennének meg sem az 1-1,5 év alatt felállítandó beléptető kapuk, sem az ennél is hosszabb idő alatt kialakítandó p+r parkolók - ezek helyett kamerákkal ellenőriznének és riasztó nagyságú büntetést helyeznének kilátásba.

Minden alap nélkül?
Minden alapot nélkülöz a Népszabadság azon információja, hogy 2016 januártól bevezetésre kerülne a dugódíj Budapesten, ahogy az is, hogy a főpolgármester a nagykörúti zónahatár mellett tette volna le a voksát - közölte közleményében a Városháza.

Kapuk híján időarányos díj helyett napijegy lehet, ami viszont drágább lehet a korábban tervezettnél. Egy vonaljegy, illetve 500 forint helyett 700-at kérhetnek el naponta, az éves bérlet nagyjából 115 ezer forint lehet.

Kérdés, hogy a kormány hogyan áll a kérdéshez: a politikai erőviszonyoktól és a választások közelségétől függően az sem elképzelhetetlen, hogy a kabinet inkább vállalja az EU-s kötelezettségszegési eljárást és inkább visszafizet a négyes metróhoz tartozó uniós támogatásból 9-36 milliárd forintot.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

VoIe, 2015.02.13 22:40

@Telemachus_Rhade: Most akkor a fizetesekkel van bajod vagy a dugodijjal?

"És ott a pénzt normális dolgokra használják fel, nem úgy mint itthon.."

Nos, ez bizony a nep hibaja is. Ezek a mocskos 20 eve lopnak, de erdekes modon csak par kishalat sikerult lecsukni, oket is csak azert, mert a nagyok odadobtak, hogy lezarhassak az adott ugyet.

Amig Polt a fougyesz, Vida sajat magat vizsgalja, mindenhol az aktualis kormany babjai ulnek, addig mit vartok?

Mikor hozzak nyilvanossagra az ugynokaktakat? Naugye... :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Telemachus_Rhade, 2015.02.13 14:14

@VoIe:

És mennyi ott a fizetés?? 115E a díj és mellette a fizetésed 80 ezer... Ilyen arányú ott is?? Szerintem nem :)

És ott a pénzt normális dolgokra használják fel, nem úgy mint itthon..
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

VoIe, 2015.02.13 14:01

@ingyen: Ha mar ilyen szepen rakerdeztel: Londonban, ahol mellesleg van dugodij.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

K_Toth, 2015.02.13 13:49

Nehogy ne tudjanak kijönni a blokád miatt a zónából a 2/3 !!!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Mercury, 2015.02.13 13:33

@VoIe: Na, szerinted mi lesz a pénzel? Mi a tapasztalat? Az útalapot már 1999 -ben megszüntették, abból csinálták volna a felújításokat. Az alap pénzeit beolvasztották a költségvetésbe, innentől fogva nem kell az üzemanyagban azóta is befizetett adó összegét az utakra fordítani. Csak a befizetés maradt. Valami ilyesmire számíts. Vagy emlékszel a parlagfűmentesítésre összejött 2 milliárdra? Orbánék a saját igényeikre ellopták.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html