A vitaminok és étrendkiegészítők 31 százalékkal részesedtek az összes bevételből, az általános láz- és fájdalomcsillapítók 16, a köhögéscsillapítók pedig 7 százalékkal. Erre a három kategóriára jut a teljes forgalom több mint fele, 54 százaléka - tájékoztat Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.

A legnagyobb forgalmú OTC termékek közül átlag feletti növekedést regisztráltak például általános láz- és fájdalomcsillapítóknál (13), köhögéscsillapítóknál (14 százalék), orrdugulás elleni szereknél (17 százalék), puffadás elleni szereknél (12), hasmenés elleni szereknél (16), továbbá gombaellenes szereknél (13).

Százmilliárdos tévé reklámok

Az elemzés szerint a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákon a recept nélkül kapható gyógyhatású készítmények reklámozására a piaci szereplők  hivatalos listaáron tavaly mintegy 133 milliárd forintot költöttek. Ez 7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Megjegyzik azonban, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.

A tévéreklámköltésből legnagyobb rész tavaly a megfázás, influenza elleni készítményekre jutott (23 százalék). Utánuk következik a fájdalomcsillapító, nyugtató (14), vitamin és vitaminital (12), emésztést javító készítmények (11) ízületi bántalmak elleni készítmények (7), bőrgyógyászati készítmények és allergia elleni készítmények (3-3), majd a többiek.

Egyik évről a másikra legnagyobb mértékben, 36 százalékkal emelkedett a tévéreklámköltés ízületi bántalmak elleni készítményeknél, 24 százalékkal allergia elleni készítményeknél, egyaránt 16-tal pedig megfázás, influenza elleni készítményeknél, valamint szemcseppnél.