A Napi Gazdaság keddi számából
A társaság szerint célja, hogy integrált fejlesztések induljanak, és az egyes közlekedési ágazatok optimális együttműködése valósuljon meg. Ebben a kerékpár szerepét a városi rövid utazás kiváltásában, a munkába járó ingázó forgalom alternatívájaként, nagyobb távolságoknál a közösségi közlekedéssel kombinálva látják. A BuBi projekt keretében a belváros közel 13 négyzetkilométeres területén Pesten 58, Bel-Budán 15 és a Margitszigeten egy állomás jönne létre. Az összesen 1011 kerékpárból álló rendszer állomásai átlagosan 560 méterre esnének egymástól, a projekt összköltsége 1,1 milliárd forint, a forgalomtechnikai kiegészítések nélkül.
A közbiciklirendszer megfelelő használatához szükséges az utak kerékpárosbarát átalakítása is. Az ehhez készült többfázisú intézkedési csomag forgalomtechnikai fejlesztéseket tartalmaz, amely előfeltétele a BuBi átadásának, az erre elkülönített források már ma is szerepelnek a főváros költségvetésében, a beruházásokat a BKK valósítja meg. Idén uniós támogatással várhatóan több mint 16 kilométerrel bővül a kerékpárút-hálózat: a fejlesztés több kerületet érint, főleg a külvárosi részeken, a beruházás költsége csaknem 800 millió forint. Az önrészek fedezetét a fővárosi költségvetés februárban biztosította, a kivitelezői közbeszerzési eljárások folyamatban vannak.
Úttesten | 43 |
Kerékpársáv | 8 |
Önálló kerékpárút | 64 |
Osztott gyalog-és kerékpárút | 49 |
Osztatlan gyalog-és kerékpárút | 23 |
Összesen | 187 |
Forrás: BKK |