Már nem is kell cukor a kólába

Növelte forgalmát és nyereségét az elmúlt negyedévben a Coca-Cola a cukormentes italok, valamint a tea és kávétermékek növekvő értékesítésének köszönhetően - írja az MTI.
Rácz Gergő, 2019. október 18. péntek, 17:01
Fotó: Napi.hu / Szabó Dániel

A Coca-Cola negyedéves eredménybeszámolója alapján a konszern értékesítési árbevétele a szeptemberrel zárt negyedévben az egy évvel korábbihoz képest nyolc százalékkal 9,507 milliárd dollárra emelkedett, a nettó nyereség részvényesekre jutó hányada pedig 38 százalékkal 2,593 milliárd dollárra nőtt.

A Coca-Cola elsősorban a cukormentes italok, valamint a kávé és tea készítmények termékportfoliójában növekvő részarányának tulajdonítja eredménye javulását. A konszern eredménye ennek köszönhetően a negatív devizaárfolyam-hatás ellenére is javult az elmúlt negyedévben.

A működési eredmény négy százalékkal 2,499 milliárd dollárra csökkent, az adó előtti eredmény pedig az előző évihez képest harminc százalékkal 3,092 milliárd dollárra emelkedett a harmadik negyedévben.

A Coca-Cola részvénye az elemzői várakozásokat felülmúló negyedéves eredmény bejelentésére két százalékkal erősödött a New York-i tőzsdén. A papír árfolyama az év eleje óta már 14 százalékkal erősödött.

HOZZÁSZÓLÁSOK