Cséfalvay Zoltán a harmadik európai szemesztert elindító 2013. évi növekedési jelentéssel kapcsolatban hangsúlyozta: nyilvánvaló, hogy európai és magyar szinten is sokat kell még tenni, hogy a válság véget érjen. Az államtitkár emlékeztetett: szigorúbb és növekedésbarát fiskális politikát, a hitelezés helyreállítását, a jelenlegi és jövőbeli növekedés és versenyképesség előmozdítását, a munkanélküliség és a válság társadalmi következményeinek kezelését, illetve a közigazgatás modernizálását javasolta az Európai Bizottság.
Cséfalvay Zoltán elmondta: a növekedésbarát kiigazítás "jó szlogen, de nagyon nehéz megvalósítani". Nincs olyan kiadáscsökkentés, ami ne lenne hatással a keresletre, ha pedig bevételnövelő intézkedéseket tesz egy kormány, az nyilván hatással van a növekedésre - tette hozzá.

A költségvetési politikával kapcsolatosan kiemelte: a bizottság azt javasolja, hogy a munkát terhelő adókat célszerű csökkenteni, helyette pedig fogyasztási, környezeti és tulajdoni adókat kell alkalmazni. A kormány adórendszeri átalakítása épp ezt az irányt jelzi - hangsúlyozta.

Leszögezte ugyanakkor, hogy a bizottság helyenként olyan részletekbe bocsátkozik, különösen az ingatlanadó esetében, ahol a kormány világossá tette, hogy ha valaki ismeri a magyar ingatlantulajdon szerkezetét, akkor belátja, hogy erre nincs lehetőség.

Szűcs Tamás, az Európai Bizottság budapesti képviseletének vezetője elmondta: a bizottság mostani prioritásai megegyeznek az előző évivel, hiszen időre van szükség ahhoz, hogy az egyes intézkedések beérjenek. A tagországok egyedi sajátosságai miatt nem lehet mindenhol ugyanaz a megoldás, de kellenek közös célkitűzések: így differenciált és növekedésbarát költségvetési konszolidációra van szükség - tette hozzá.

Mile Lajos (LMP) arra hívta fel a figyelmet, hogy májusban dől el igazán, hogy milyen viszonyban van a magyar költségvetés ezekkel az ajánlásokkal, hiszen akkor derül ki, hogy megszűnik-e a Magyarország ellen indított túlzottdeficit-eljárás.

Szalay Péter (Fidesz) amellett érvelt, hogy nagyon nehéz úgy teljesíteni a megfogalmazott célkitűzéseket, ha csökkennek az unió kohéziós forrásai. Erre reagálva Szűcs Tamás hangsúlyozta: az Európai Bizottság költségvetési javaslata összhangban van az EU növekedésösztönző politikájával, de a Magyarország esetében ismert probléma nem egyedi, nem az ország ellen irányul. Ez azokból az elvekből következik, amelyekhez egységesen tartaniuk kell magukat az országoknak - tette hozzá. Úgy fogalmazott: ezzel a sajátossággal mindenki tisztában van, és a bizottság új javaslata a támogatások összegét tekintve "nagyon komoly emelkedést jelent".