A Napi Gazdaság pénteki számának cikke

Információink szerint az álláspontok közelednek, ezúttal a vállalkozók is inkább a tárgyalóasztalnál kívánják képviselni az érdekeiket, és nem sztrájkkal. A jogszabálytervezet azon pontja váltotta ki korábban a legnagyobb vitát, amely kötelező képzést írt volna elő a vállalkozók számára. Akkor ezt idő- és pénzrablónak tartották a fuvarozók, hiszen egy hetet is igénybe vehetett volna az oktatásra fordítandó idő. A javaslatot azonban finomították, így 5 évente nyolcórás − főleg a KRESZ változásairól, az elsősegélynyújtásról szóló − képzés után kellene vizsgát tenniük a taxisoknak, amit már az érdekvédők is el tudnak fogadni. Információink szerint a taxisok többsége tudomásul vette a jogszabálytervezet azon pontját is, amely a járművek műszaki elvárására vonatkozik, kimondva, hogy a taxik nem lehetnek öregebbek tíz évnél.

A tervezet egyéb biztonsági követelményeket is megfogalmaz, nem lehet például elhasználódott abroncsokkal taxizni, illetve minden üléshez biztonsági övet kell felszerelni, továbbá nem lehet például Angliából behozott (jobboldali kormánykerékkel rendelkező) autóval ilyen szolgáltatást végezni, valamint legalább Euro 3-as belső égésű motorral felszerelt jármű használható.

A jogszabálytervezet nem szól a járművek megjelenéséről, csupán annyit ír elő, hogy a Taxi feliratnak jól láthatónak kell lennie, ahogyan az árlistának is pontos helyet határoz meg. Az érdekvédők szerint szükség van egy ilyen keretszabályozásra, amely aztán alapja lehet a különböző települések sajátosságait is fegyelembe vevő rendeletnek, például a fővárosi jogszabálynak. A budapesti taxisok arra számítanak, hogy a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) tavaszig egy konszenzuson alapuló javaslatot terjeszt a közgyűlés elé.