A kivitelező a munkálatokat csak vágányzár mellett tudja elvégezni, vágányzárat pedig a nagy belföldi és nemzetközi személy-, illetve teherforgalmat bonyolító szakaszokon csak az éjszakai órákban lehet biztosítani - hívta fel a figyelmet a NIF. A Duna utcai aluljáró teljes szélességében várhatóan május 31-éig lesz lezárva.

A XI. kerületben a Herend utcai gyalogos aluljáró ütemterv szerint májusban elkészül, az átkelőt így kora nyáron birtokba vehetik a gyalogosok és a kerékpárosok. A közlemény szerint a Budapest-Kelenföld és Tárnok közötti 26 kilométer hosszú vasúti vonalszakasz uniós források segítségével megvalósuló rekonstrukciója során átépítik a kelenföldi, a tárnoki és a nagytétényi állomásokat, valamint az albertfalvai, budafoki, tétényligeti és az Érd-alsón lévő megállóhelyeket. A meglevő vasúti pálya átépítése mellett új második vágányt alakítanak ki.

A projekt részeként átépítenek 12 gyalogos aluljárót és egy gyalogos felüljárót, valamint 13 közúti műtárgyat. Tétényliget, Tárnok, Martonvásár, Baracska, Pettend, Gárdony és Velence megállók mellett kialakítanak összesen 456 P+R parkolóhelyet.

A környezeti ártalmak csökkentése érdekében elkészül 45 ezer négyzetméter zajárnyékoló fal. A merevebb, erősebb, vastagabb vasúti pályaszerkezet miatt kisebb rezgések keletkeznek majd.

Az új pályaszerkezeten a vonatok 160 kilométer/órás sebességgel is közlekedhetnek, csökkenő menetidő és dinamikusabb menetrend mellett.

A projekt az Új Széchenyi Terv keretében, a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósul meg, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával. A kivitelezés az idei év végén fejeződik be, nettó összege 30,9 milliárd forint - ismertette a NIF.