Az országhatárig érhet az M43 autópálya, a már elkészült Szeged-Makó szakaszhoz kapcsolódik a Makó és Nagylak (román országhatár) közötti útszakasz.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. ma kiírta a 23,1 kilométeres sztrádaberuházás kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárást. A közbeszerzés értékelése után a kiválasztott kivitelező várhatóan 2012 májusában kezdi meg a munkálatokat, és a tervek szerint 2014 júliusában adhatja át a forgalomnak az országhatárig érő autópályát a NIF Zrt.

Az új gyorsforgalmi út kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43 Szeged és Makó közötti szakaszához. A szakaszon három csomópont épül és kettő pihenő is létesül. A beruházás befejeztével lényegesen gyorsabban és biztonságosabban, gyorsforgalmi úton érhetjük el a magyar-román határt. A térség forgalmi helyzete javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is erre az útszakaszra terelődik.

Eközben a NIF az M0 déli szektorának régi M7-es és M6-os autópályák közötti, elhasználódott aszfaltburkolatú pályáját is kicserélteti. Az erről szóló pályázat is most jelent meg.  (A felújítás alatt nem fog csökkenni a forgalomban használható sávok száma, köszönhetően a bővítési munkálatoknak). Az M0 útgyűrű bővítésének M1 és M6 autópályák közötti szakaszát a régi, 7 kilométer hosszú pályarész felújításával kibővítve 2012 nyarára adják a forgalomnak. A jelenleg üzemelő szakaszon a burkolat pillanatnyilag annyira rossz minőségű, hogy indokolja, az új szakasz átadása előtt az aszfaltburkolat cseréjét.