A tervek szerint 2019 negyedik negyedévében befejeződő beruházás 26,311 milliárd forint hazai forrásból, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg. A vezérigazgató-helyettes az MTI tudósítása szerint elmondta: a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. kivitelezésében megvalósuló beruházásnak köszönhetően biztonságosabb és gyorsabb lesz a közlekedés Cegléd és Abony között, a tervezési sebesség óránként 110 kilométer. Az érintett szakaszon található települések jobban elérhetőek lesznek és megvalósul a főút melletti települések tehermentesítése.

A beruházás részleteiről elmondta: a 17,6 kilométer M4 gyorsforgalmi út építése során kétszer két sávos gyorsforgalmi utat alakítanak ki 3,75 méter széles forgalmi sávokkal, 26,6 méter koronaszélesség biztosítja az autópályává történő fejlesztés lehetőségét és stabilizált üzemi sáv épül. A meglévő kétszer két sávos nyomvonalat átépítik 6,1 kilométeren, a meglévő kétszer egy sávos szakaszt pedig bővítik kétszer két sávossá 11,5 kilométeren.

Kettő különszintű csomópont és négy új aluljáró épül, valamint felújítanak három aluljárót és egy felüljárót. Kialakítanak egy kétoldali, egyszerű pihenőt a Tápiószele-Abony összekötő út térségében, zajárnyékoló falak létesülnek 1 ezer 708 méteren és üzemi hírközlési központot telepítenek. A beruházás során 6,57 kilométer önkormányzati földút épül, megújul 3 kilométer kétszer egy sávos burkolt önkormányzati út, valamint 1,2 kilométer kétszer egy sávos út és 1,1 kilométer szintén kétszer egy sávos mellékút.