A francia termelő vállalatoknak fontos szerepük lesz az idei magyarországi növekedési fordulatban - állapította meg csütörtöki párizsi tárgyalásai után Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára.

A francia-magyar gazdasági együttműködés rendkívül sikeres, a magyar gazdaságnak gyakorlatilag nincs olyan szektora, ahol ne lenne legalább egy francia sikertörténet - mondta az MTI-nek telefonon az államtitkár, aki Párizsban megbeszélést folytatott mások mellett Arnaud Montebourg francia iparfejlesztési miniszterrel, Nicole Bricq külkereskedelmi miniszterrel, és találkozott a legnagyobb francia cégek képviselőivel, akik Magyarországon is rendelkeznek befektetésekkel.

Magyarországnak ma Franciaország a negyedik legfontosabb kereskedelmi partnere és negyedik legnagyobb külföldi befektetője. Emellett Magyarországon mintegy négyszáz francia cég működik, amelyek összesen 70 ezer magyar embernek adnak munkát - ismertette a két ország közötti gazdasági kapcsolatok adatait.

Mivel a francia termelő vállalatoknak fontos szerepük lesz az idei növekedési fordulatban, a kormány három francia vállalattal is tárgyal stratégiai együttműködési megállapodás megkötéséről: a Dalkia Energiával, amely egy új biomassza-erőművet épít Pécsett; a Michelinnel, amely a jelenlegi magyarországi gyártókapacitásának további fejlesztését tervezi; valamint a Sanofival, amely a magyarországi gyógyszeripar egyik legsikeresebb vállalata - közölte Szijjártó Péter. (Egy évvel ezelőtt a Michelin Hungária Abroncsgyártó Kft. ügyvezető igazgatója még arról panaszkodott, hogy jelentős beruházásokat bukhat el Magyarország a kormány kiszámíthatatlan adó- és gazdaságpolitikája miatt.)

Bár a jelenlegi magyar és francia kormány két különböző pártcsaládhoz tartozik, a fő gazdaságpolitikai törekvéseikben több azonosság is megmutatkozik - fogalmazott Szijjártó. Példaként említette a munkahelyvédelmet, az ipari és termelő kapacitások bővítését mint a válságból való kiutat, a kis- és középvállalkozások külpiaci érvényesülésének támogatását, valamint a pozíciószerzést a keleti piacokon.