Jobban figyelünk az élelmiszerek eredetére

A Szonda Ipsos 2009 decemberében készített felméréséből kiderül, hogy a magyar vásárlók tudatosabban vásárolnak élelmiszert; továbbra is a termékek árfekvése az igazán mérvadó.
NAPI, 2010. március 3. szerda, 11:25
Fotó:

Az Új Magyar Vidékfejlesztési program (ÚMVP) megbízásából készült felmérés rámutat arra, hogy a fogyasztók sokkal gyakrabban ellenőrzik az áruk származását (a megkérdezettek 80 százaléka tesz így) és a felmérésben részt vevők 75 százaléka tudatosan figyel arra, hogy magyar terméket vásároljon.

A leginkább a pékáruk, a tojás és a húskészítmények magyar eredetére figyelünk, az alkoholos italok és édesség származási helye azonban a legtöbb vásárlót hidegen hagyja.

Érdekes fejlemény, hogy a biotermékeket fogyasztók tábora tavalyhoz képest 10 százalékkal bővült.

A felmérés szerint a megkérdezettek 66 százaléka kedveli a bőséges adatokat és majdnem minden résztvevő fontosnak tartja a napi gyümölcsfogyasztást.

A külföldiek körében népszerűnek számító termékek - a magyar bioméz, pálinkák és borok - karrierje töretlenül ível felfelé. A Berlinben megrendezett Grüne Woche (Zöld Hét) eseményen a fent említett hungarikumok a kiállítás sztárjai voltak. A nemzetközi börzén idén Magyarország volt a díszvendég, hazánkat 42 kiállító képviselte - számol be a Szonda Ipsos.

HOZZÁSZÓLÁSOK