Vámos György szavait megerősítik a Népszabadság által megkérdezett szuper- és hipermarketek is, amelyek idén is két számjegyű, 10-20 százalékos forgalombővülést várnak az ünnepektől. Az üzletekben már megjelentek az első szezonális ajánlatok, bár az igazán nagy karácsonyi promóciókat csak ezután élesítik majd. Az Auchan eddigi tapasztalatai szerint a vásárlók elsősorban az élelmiszereknél fordultak az olcsóbb termékek felé, a hagyományos karácsonyi slágertermékek (műszaki, szórakoztató elektronikai cikkek) esetében továbbra is régi minőséget és árat keresik. Meglóduló forgalomban bíznak az édességgyártók is, és Horváth Imre, a Sweetpoint Zrt. ügyvezetője szerint itt is inkább a prémium kategóriában lehet majd nagyobb a növekedés, mert ilyenkor a vékonyabb pénztárcájú fogyasztó is a minőséget keresi. Felpezsdülésre számíthatnak az internetes áruházak is, amelyek a GKI felmérése szerint ilyenkor realizálják bevételük 16-17 százalékát, elsősorban a könyvek és a szórakoztató elektronikai cikkek révén. Az idei év slágere egyébként továbbra is az mp3-as készülék, a plazma és LCD tévé lehet, de a sulinetes kedvezménnyel utoljára megvehető laptopok esetében is rekordfogyás várható.