Ki nem találná, mi a legnépszerűbb karácsonyi ajándék

Idén is az okostelefon a legnépszerűbb árucikk a webáruházaknál. A karácsonyi időszakban 40 százalékkal nőtt ezek eladása - jelentette ki az InfoRádió kérdésére az Extreme Digital ügyvezető igazgatója. Várkonyi Balázs kiegészítette: idén 50 százalékkal nőtt a nagy háztartási gépek értékesítése is, miközben a táblagépek eladása nagy mértékben visszaesett.
Inforádió, 2016. december 20. kedd, 19:30
Fotó: Napi.hu

A karácsonyi időszak általában nagyon zsúfolt az internetes vállalkozásoknak. Természetesen panaszról nincs szó, mert ez azt is jelenti, hogy óriási bevételek és rengeteg csomag megy át az online áruházakon - mondta az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.

Várkonyi Balázs elmondta: ugyan a tendenciák nagyon hasonlóak, de bizonyos terméktípusok iránt sokkal inkább fokozódik az igény, mint mások iránt. Az idei évben a háztartási nagy gépek az online kereskedelemben az igazi slágerek. Ebben közel 50 százalékos növekedés volt az előző évhez képest, vagyis hatalmas, robbanásszerű növekedés történt - közölte az ügyvezető igazgató.

Várkonyi Balázs szerint a másik nagy terület, ami minden évben nagyon sokat fejlődik, az a mobiltelfonok piaca. Még mindig hatalmas a növekedés az okostelefonok piacán: az Extreme Digitalnál idén novemberben-decemberben 40 százalékkal nőtt ezeknek a termékeknek a kereslete a tavalyihoz képest. Ami óriás növekedés - fogalmazott.

A táblagépek iránti keresletben viszont jelentős visszaesés látszik az előző évhez képest világszinten is - közölte a szakember. Gyakorlatilag akkorák már az okostelefonok kijelzői, hogy a táblagépek iránti érdeklődés csökken. Ráadásul a forgalmazók, gyártók idén nem hoztak létre új táblagépeket. Emiatt is lehet, hogy ez most egy kevésbé népszerű ajándék - indokolta a tendenciát Várkonyi Balázs.

Az olyan okos kiegészítők, eszközök viszont, amelyek az okostelefonokhoz használhatók és akár alkalmazásokkal irányíthatóak, nagyon népszerűek - tette hozzá. A szakember kitért arra is, hogy a futárszolgálatoknak is ez a legkiemeltebb időszak. A tapasztalatok szerint a futárszolgálatok által szállított csomagok tíz százalékánál lehet csúszás általában egy-két napos, extrém esetben három-négy napos csúszás. Ezért valamennyi várakozási idővel érdemes kalkulálni - tanácsolta az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.

HOZZÁSZÓLÁSOK