Ki nem találná, milyen dolgozóból van kevés Magyarországon

A vasutasok a kamionsofőr-képzéshez kilobbizott állami támogatáshoz hasonló konstrukciót szeretnének, ugyanis kevés a mozdonyvezető.
Napi.hu, 2015. augusztus 18. kedd, 09:18
Fotó: Napi.hu

Olyan szakmai javaslatcsomagot juttat el a Hungrail Magyar Vasúti Egyesülés a szaktárcák és a miniszterelnökség illetékeseinek, amelynek megvalósítása javíthatja a hazai vasúti áruszállítás versenyképességét - írja a Világgazdaság.

A Hungrail csomagjának egyik fontos eleme - Wáberer György kamionsofőr-képzési tervéhez hasonlóan - a vasúti járművezető-hiány feloldása. Mintegy 10 százalékkal kevesebb mozdonyvezető van az országban, mint kellene. Egy masiniszta kiképzése körülbelül ötmillió forintba kerül, és további hatalmas összegeket emészt fel a folyamatos továbbképzésük is. A vasútvállalatok ezért közel 250 mozdonyvezető kiképzéséhez szeretnének állami támogatást. Attól tartanak, hogy rendszerszinten fog problémát okozni, ha a mostani hiány továbbra is fennmarad, illetve nem csökken.

A szervezet fontosnak tartja, hogy a hatóságok a külföldi szolgáltatóknál is rendszeresen és következetesen ellenőrizzék a vonatkozó szigorú műszaki és munkáltatási szabályok betartását. A készülő koncepció szerint a büntetések - akárcsak a közúton - legyenek arányosak az elkövetett szabálysértéssel, és azt a hazai piaci szereplőkével megegyező hatékonysággal szedjék be.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Zodiakus, 2015.08.18 15:07

A mostani kormányunk nagyon közel érzi magát a Horthy rendszerhez....szíve joga.
De ...de akkor az állami alkalmazott meg volt fizetve,rangot jelentett.
A doktor,tanító,pap,bíró,vasutas,gyári munkás rangot jelentett,és jó fizetést.
Ma a műparaszt,gázszerelő,csavargó,tolvaj,csaló az úr.A többi töltelék.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kakambuki, 2015.08.18 12:11

A vasminiszter, becsületes nevén Baross Gábor hivatali pályafutását azzal kezdte hogy tisztogatást kezdett a neki alárendelt tárcánál, vagyis az akkori magyar vasutaknál. Nehéz dolga volt mert az ágazat tele volt mindenféle ijafija népséggel vagyis rokonokkal barátokkal akik enyhén szólva sem értettek a saját munkájukhoz. A bajt tetézte hogy főrendűek és dzsentrik bőven voltak köztük és hát ezeket egy polgári származású miniszter sem "vegzálhatta" csak úgy. Ezt észlelve gondolt egyet és szaktanfolyamok sorát hirdette meg és írta elő kötelező jelleggel az érintetteknek akik annak rendje módja szerint buktak meg és hullottak ki a vizsgákon. Ott ugyanis nem a származás hanem a tudás számított. Az ilyen módon is megújított magyar vasút aztán rövidesen jól működő és nyereséges szervezete lett az akkori magyar államnak. Próbálják meg újra, hátha bejön. Az ilyen alkalmazottaknak pedig még magasabb fizetést is lehetne adni az átlagnál.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

hunorti, 2015.08.18 11:54

..romák !!!!!!!!!!!!!!..újabb munka ! ..tanulni ..!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Meningitis, 2015.08.18 10:42

Az a baj, a vasút is olyan mint a közigazgatás, a 2/3ad sem bír vele, vicc az egész! Sosem lesz jó, és rohadt nagy katyvasz lesz mindig is 50 igazgatósági taggal, milliós fizetéssel...
Pedig ami nem megy, nem kell erőltetni.
Oda kell adni 1? ért az osztrákoknak, azok rendet csapnának...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matolcsy, 2015.08.18 10:38

Azért kevés mert nem lehet elhízottan, magas vérnyomással, rossz látással, rossz hallással jelentkezni.
A lusta magyar nem felel meg.
Majd a sokat gyalogolt migráns jó lesz!
Gyorsan meg kell tanítani mqgyarul.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html