Kiderült, miért állt le az ügyfélkapu

Szerda este akadozni kezdett több elektronikus közigazgatási szolgáltatás internetes felülete, köztük az ügyfélkapué. Az üzemeltető NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. elárulta, hogy mi a probléma.
Szabó Dániel, 2018. április 26. csütörtök, 16:10

A Napi.hu több olvasója jelezte, hogy csütörtökön elérhetetlenné vált több közigazgatási oldal, így az Ügyfélkapu és a magyarorszag.hu oldal. Egyikük szerint először a Központi Azonosítási Ügynök rendszer állt le, állítja, még szerda este. A NISZ azonban közölte, hogy 2018. április 26. napján 03:48 perctől bizonytalan ideig - a hiba elhárításáig - szünetel a szolgáltatás.

Délután háromnegyed négykor a NISZ Zrt. közölte lapunkkal, hogy:

"A NISZ Zrt. által működtetett honlapokon elérhető komplex szolgáltatásokban a fennakadásokat szoftverhiba okozza, amelynek elhárításán a NISZ és az Oracle szakemberei folyamatosan dolgoznak.

A hiba elhárításáig az ügyfelek szíves türelmét kérjük."

Az Oracle még 2017-ben nyerte meg a NISZ által kiírt közbeszerzést a gyártó szoftvereinek támogatására és azzal kapcsolatos ügyintézésre. A tender összértéke 636 millió forint volt.

HOZZÁSZÓLÁSOK