Kínai metrók jöhetnek Budapestre

Magyarország stabil, tartja magát nemzetközi vállalásaihoz, érdemes itt befektetni - hangsúlyozta Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes az északkelet-kínai Csilin (Jilin) tartomány székhelyén, Csangcsunban (Changchun) megrendezett nemzetközi gazdasági, környezetvédelmi konferencián tartott előadásában és találkozóin a kínai vezetőkkel.
MTI-Eco, 2010. szeptember 4. szombat, 16:32
Fotó:

"Ismertettem a magyar gazdaság helyzetét, a stabilitás megteremtését szolgáló 29 pontot, elmondtam, hogy betartjuk a nemzetközi kötelezettségeinket, és arról igyekeztünk meggyőzni a kínai partnereinket, hogy érdemes hozzánk hozni a pénzüket" - számolt be háromnapos vidéki útja és közel egyhetes kínai látogatása végén, hazautazása előtt Semjén Zsolt az MTI-nek Pekingben. A feltörekvő iparágak világ-csúcstalálkozójának, egyben az északkelet-ázsiai expónak helyet adó Csilinnek már van kapcsolata Fejér megyével, de érezhető volt, hogy a tartomány ezt szívesen megerősítené, ezért mind a tartomány párttitkárát, mind a kormányzóját meghívták Magyarországra - mondta a miniszterelnök-helyettes.


A konferencia, amelynek Dominique de Villepin korábbi francia kormányfő volt az egyik fővendége, s amelyen jelen volt Latorcai János (KDNP), a parlament alelnöke is, elsősorban két témát érintett: a globalizációt és annak hatását, valamint energetikai, környezetvédelmi kérdéseket.

Kínában a gazdaság már túl van a válságon, ami az is jelenti, hogy erre "rákapcsolódva" más országok is segítséget kaphatnak a növekedési pályára álláshoz - szűrte le az előadásokból Latorcai János. A szűkebb témakörökkel kapcsolatban megjegyezte: sok szó esett az alternatív energiaforrásokról, azok tanulmányozásáról, a kutatásokról, de új konkrét eredmények bemutatására nem került sor Csangcsunban.

A magyar vendégeket elvitték az 1. számú csangcsuni autógyárba, ahol megnézték a Volkswagen szerelősorát; egy másik gyáregységben pedig a kínai Vörös Lobogó márkájú gépkocsi összeszerelését. A magyar politikusok megismerkedhettek a térségi fejlesztési elképzelésekkel, láthatták a most épülő városokat, és eljutottak a nagysebességű vonatok gyártóihoz is.

A kínai gyártók immár a világpiacon is kopogtatnak, s nem titkolt céljuk, hogy Magyarországot is megnyerjék a termékeiknek. Latorcai János szerint nálunk egyelőre legfeljebb a 200-250 kilométer óránkénti vontatási sebességű normál pályás vonatok jöhetnek szóba. Ugyanakkor elhangzott az is, hogy a kínai vállalat - tudván, hogy Budapesten közeleg a metrószerelvények cseréjének ideje - szeretne Magyarországon metrószerelvényeket eladni. Elhangzott: örülnének, ha magyar mérnökök jönnének Kínába és megismerkednének a kínálattal.
 

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

prognosys, 2010.09.04 17:27

A magyar metró nem kell, mert magyar->A GANZ járműgyárat szétverték! Az az ALSTOM nem képes budapestre normálisan legyártani egy metrószerelvényt, akik a 400km/h sebességgel a Csalagútban közlekedő vonatokat is gyártják -> pedig ott már kell, hogy legyen valami kis tudás. Így csak azt gondolom, hogy drága politikusainknak vastagon benne van a keze abban, hogy sikerüljön mindent drágán és ilyen szerencsétlen módon, rengeteg mutyival összehozni. Kifelé már egy igazi lúzer ország vagyunk! Ilyen módon a kínai szerinted nem fog minket húlyének nézni? Hát persze! Ha nem volt jó nekünk a francia mutyimetró, akkor majd jó lesz a kinai!? Csak magyar ne legyen! Most azoktól a kínaiaktól fogunk tripla áron(?) metrótkocsit venni, akik korábban abból gazdagodtak, hogy géprongyként(!) behozott ócska, rossz minőségű pólókat (értsd: ócsó pólókat) importált(n)ak kamion számra - vámmentesen -, majd a bolhapiacokra szétterítve, kb 350ft-ért árusítják úgy, hogy 1 ft adót nem fizetnek a bevételük után, s a teljes befolyt összeget kiutalják az anyaországba! Ehhez mind az MSZP, mind a FIDESZ úgy asszisztált az elmúlt húsz évben, hogy sem törvényt, sem végrehajtási rendeletet nem hoztak a korlátozásukra!
Komolyan elgondolkodom, ha a politikusaink szerint a (vad)nyugatias multik nem szívják még eléggé a vérünket, akkor hiányzik-e még kínai gyarmatosítás is ... merthogy nekik van pénzük? A Magyaroknak viszont van olyan szaktudásuk, amivel gond nélkül le lehetne gyártani a metrókocsikat! Csak hát ehhez igazi szemléletváltásra lenne szükség!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ki kicsoda, 2010.09.04 17:26

... ennél tragikomikusabb helyzetet, nevezetesen gazdasági tárgyaló félként Semjén Zsoltot, elképzelni sem lehet.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html