Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára a Baranya megyei Nagynyárádnál csütörtökön tartott ismertetése szerint az M0-ás körgyűrűnél induló és jelenleg Bóly térségéig vezető M6-os autópálya Ivándárdáig, a magyar-horvát határig húzódó, húsz kilométeres, befejező szakaszának építése a közelmúltban vette kezdetét a földmunkák megindulásával. A Strabag és a Duna Aszfalt konzorciuma az Unitef-83 és a Főmterv tervei alapján közel 88,7 milliárd forintból építi meg a gyorsforgalmi szakaszt - közölte az államtitkár az MTI beszámolója szerint.

Míg 2010-ben tizennégy megyei jogú város és három országhatár volt elérhető négysávos úton, 2020 végére tizenkilenc megyei jogú város és hét határállomás közelíthető meg ilyen feltételekkel; 2025-re pedig minden megyei jogú város és kilenc határállomás lesz e magasabb rangú utakkal elérhető a kormány szándékai szerint.

QP | Quality Placement

A kabinet tervei szerint Magyarország bármely pontjáról harminc percen belül elérhető lesz egy négysávos út, minden, ma még csak főúton elérhető megyei jogú várost bekötnek a gyorsforgalmi úthálózatba és kiépítik az autópályák, autóutak országhatárokig tartó szakaszait.

A szakasszal kapcsolatban felhívta a figyelmet arra, hogy az M6-os autópálya befejezése hozzájárul ahhoz, hogy az Adriai- és a Balti-tenger közötti közúti kapcsolat is teljessé váljon a jövőben, ilyen szempontból a beruházás kulcsfontosságú európai tekintetben is.