A Klubrádióban elhangzott reklám szerint ("A gazdasági híreket a GfK Hungária Kft., Magyarország vezető piackutató intézete támogatja."), másrészt a GfK saját honlapján elhelyezett egyik állítása ("A hazai piacon is vezető pozíciónk számokban kifejezve") megvalósította a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartást. A GfK reklámjainak a Klubrádióban történt közzétételének megkezdésekor hivatalosan még csak a 2004. évi nettó árbevételi adatok voltak ismertek. Ezek alapján a GfK állítását nem lehet valótlannak minősíteni. A GVH joggyakorlata szerint szerint ugyanakkor a tájékoztatásnak a közlés teljes időtartama alatt kell igaznak és pontosnak lennie, ami - a 2005. május 31-i "Éves beszámoló" leadási határidejére tekintettel - 2006. június első hetében elhangzott hirdetések esetében már nem állt fenn. A 2005. évi adatok szerint ugyanis a GfK nettó árbevétele két versenytársáétól is elmarad. Ezek alapján a GfK saját honlapján feltüntetett "vezető" kifejezés 2006. június 1-jét követően szintén nem tekinthető valósnak. A GVH mindazonáltal nem tartotta szükségesnek bírság kiszabását, mert a GfK már a versenyfelügyeleti eljárás megindítását (a weblap esetében a versenyfelügyeleti eljárás kiterjesztését) megelőzően felhagyott a jogellenes magatartásokkal. A bírság mellőzésénél a GVH azt is figyelembe vette, hogy a GfK magatartása (a közlések időtartama, illetve helyei alapján) a piaci folyamatokra csak elenyésző hatást gyakorolhatott; illetve a vállalkozás korábban nem tanúsított a versenytörvénybe ütköző magatartást.