Melyik a legdrágább út Magyarországon? - Íme a toplista

A folyamatban lévő útépítések közül az M35-ös debreceni, ebesi szakasza a legdrágább - egységárra vetítve.
Csernátony Csaba, 2016. augusztus 5. péntek, 10:49
Fotó: Napi.hu

Augusztusban a tervek szerint három állami gyorsfogalmiút-fejlesztés zárul le, ennek örömére az 1 méterre vetÍtett költségek alapján rangsoroltuk a folyamatban lévő gyorsforgalmiút-beruházásokat

1. M35-ös sztráda I. ütem - 3,17 millió forint/méter

Várhatóan 2018. januárjában készül el az M35-ös autópálya első üteme, amely a 4-es és a 481-es utat köti majd össze 2x2 sávos úton. A szakasz 5,43 kilométeres lesz, és Debrecent és Ebest érintve halad majd. A beruházás összköltsége 17,2 milliárd forint. Méterenként így 3,17 millió forint lesz a kiadás, ezzel a rangsor első helyén áll ez a beruházás.

2. M85-ös - 3,1 millió forint/méter

A Sopronba való eljutást segíti elő a fejlesztés. Ennek keretében az M85-ös csornai elkerülő út második ütemét készítik, amely egy 2x2 sávos új nyomvonalat jelent. A teljes beruházás 13,8 milliárd forintba kerül ennyiért 4,45 kilométer út épül. Így az egy méterre jutó kiadás 3,1 millió forint. Az útépítés a tervek szerint 2018. áprilisában zárul. A beruházás magában foglal többek között 4 műtárgyat is.

2. M30-as - 2,57 millió forint/kilométer

Tornyosnémeti és a szlovák határ között épül egy 2x2 sávos út, amely a szlovák R4-es jelű úthoz kapcsolódik. A szakaszon lesz 1 különszintű csomópont, két körforgalom és egy öttámaszú híddal. Az 1704 méteres útszakasz 4,38 milliárd forintba kerül. Méterenként így 2,5 millió forintos beruházásról van szó. Az utat 2017. várhatóan decemberében adják át.

3. M35-ös - 2,3 millió forint/kilométer

Berettyóújfalunál kötik össze az M35-ös sztrádát a 481-es úttal. Több mint 20 kilométeres 2x2 sávos útszakasz épül, közel 47 milliárd forintból. Így a méterre vetített egységár 2,1 millió forintra jön ki. Az útszakaszon építenek többek között pihenőhelyet, leállósávot is. Az útszakasz a tervek szerint 2018. decemberében készül el.

4. M86-os - 1,97 millió forint/méter

Ez a szakasz Hegyfalut köti majd össze Csornával. A több mint 33 kilométeres 2x2 sávos útért 66 milliárd forintot kell fizetni, a méterenkénti költség így 2 millió alatt marad. Lesz rajta 31 darab műtárgy, 3 külön szintű csomópont, valamint 2 vadátjáró. Várhatóan 2016. őszén adják át. Ezt követően gyorsforgalmi úton lehet majd közlekedni Szombathelytől Győrig.

Csomópontok és zajvédőfal is lesz

Szerepel a folyamatban lévő munkálatok között további három beruházás, amelyek idén augusztusban zárulnak, de ezek nem útszakaszok. Átépítik az M0-ás és az M7-es törökbálinti találkozásánál a csomópontot közel 1,37 milliárd forintból. Az M7-es mellett, Érdnél jelzőlámpás csomópont készül 1,35 milliárd forintból. A hetedik fejlesztés keretében zajvédő fal az M7-es és az M6-os között 1,76 milliárd forintból.

Megjegyzés: A toplista pusztán az adott útszakaszra fordítandó kiadás és az útszakasz hossza alapján készült, a beruházások költségében látható eltérések a kapcsolódó építkezésekkel (leállósáv, műtárgyak, körforgalmak) is magyarázhatóak.

Ha tetszett a cikk, a Bukszát szeretheti a Facebookon is.


HOZZÁSZÓLÁSOK
 

rigolya, 2016.08.05 12:08

@matyi2010: Ha az autópályáról hajtok a hídfőnek, akkor nagyobb az esély a halálra, mint ha a főútról... vagy ha autópályára esik a főút hídjáról a jármű.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2016.08.05 11:48

Az M35 következő szakasza nyilván azért drága mert tartalmazza az M35 autópálya 4-es út feletti felüljáróját és a fel-lehajtó szakaszokat.
Azt eddig se értettem, miért nem egyszerűbb a főutakat átvinni az autópálya felett, mint az autópályákat a főutak felett, hiszem az autópályánál valószínűleg a kisebb emelkedés miatt nagyobb földmunka és több, nagyobb híd kell.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html