Mi a baj a magyar gyerekekkel?

Hétfőn indul az általános iskolásoknak és középiskolásoknak szervezett Pénz7 rendezvénysorozat, amely az idén vállalkozói ismeretek oktatásával is bővül, a magyar fiatalok ugyanis kevésbé érdeklődnek a vállalkozóvá válás iránt az iskola befejezése után, mint a nyugat-európai társaik - mondta Lepsényi István, az NGM gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára az MTI-nek.
Domokos László, 2017. március 5. vasárnap, 08:12
Fotó: Napi.hu

Az egyhetes rendezvénysorozat keretében a magáncégek alapításáról, a vállalkozói lét témájáról sikeres vállalkozások vezetői tartanak majd előadásokat a tanulóknak. Ennek során a személyes történetük rövid bemutatását követően alkalmuk lesz arra, hogy a diákok Pénz7-en kidolgozott üzleti ötleteinek értékelésébe is bekapcsolódjanak.

A Pénz7 együttműködő szakmai partnerei az Emberi Erőforrások Minisztériuma projektvezetésével a Nemzetgazdasági Minisztérium, a Magyar Bankszövetség, a Pénziránytű Alapítvány és a Junior Achievement Magyarország Alapítvány. A szervezők küldetésüknek tekintik a jövő nemzedék pénzügyi nevelését, ezért többféle módon támogatják a Pénz7 programját, melynek célja, hogy már fiatal korban "elültesse" a pénzügyi és gazdasági tudatosság alapjait. A szervezők számos visszajelzést kaptak arról, hogy a gyerekeknek tartott, pénzügyek kezelésével foglalkozó órák nyomán a családokban is téma lett a pénz beosztása, a felelős tervezés és a tudatos pénzkezelés.

Azok a diákok, akik "jó képzés" során találkoznak a vállalkozói kompetenciák fejlesztésével és vállalkozói ismeretekkel, nagyobb arányban képzelik el jövőjüket vállalkozóként. Ez hosszú távon a gazdaság egészére pozitívan hat. Az iskoláknak kevés kapcsolata van a vállalkozásokkal, ezért az NGM olyan országos vállalkozói önkéntes adatbázis kialakításán dolgozik, amely elsőként a témahét gazdálkodási témájához biztosít önkéntes vállalkozókat, akik "életszerűvé" teszik az órákat a diákok számára.

Országszerte 262 középiskola és 161 általános iskola regisztrált a program gazdálkodási tematikájára. A 262 középiskolából 124 szakgimnázium. A 2016/2017-es tanévtől a szakgimnáziumok 10. évfolyamában a pénzügyi és vállalkozói ismeretek a kötelező tanórák közé került. A regisztrált iskolák mintegy egynegyedébe tudtak delegálni vállalkozói önkéntest, akik helyi sikeres vállalkozók - mondta az államtitkár.

HOZZÁSZÓLÁSOK