Négy év múlva autópályán Rijekáig

A tervek szerint 2009-re Budapestet autópálya köti össze Rijekával – mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter a Budapesten megrendezett négyoldalú horvát–magyar–olasz–szlovén (Quadrilaterale) közlekedési miniszteri találkozón, ahol kétoldalú kormányközi egyezményt írt alá Stanko Nick horvát nagykövettel.
Kummer Krisztián, 2004. december 17. péntek, 08:30
Fotó:

Az egyezmény rögzíti az V/B. összeurópai közlekedési folyosó részét képező M7 autópálya Letenye és Muracsány (Gorièan) közötti határhídja felépítésének feltételeit. Az V/B. közúti folyosó Zágráb-Varasd (Varazdin)-Muracsány felől, Letenyénél a Murán keresztül haladva lép magyar területre és csatlakozik az V. folyosó Ljubljana-Tornyiszentmiklós felől érkező ágához, vagyis Letenyétől az épülő M7 autópályán halad Budapestig az V. folyosóval közös nyomvonalon.

A tervezett új híd a meglévő, Letenye és Muracsány közötti Mura-hídtól mintegy 800 méterre kelet felé épül. Építési költsége 10-12 millió euró, amit a két ország részben közösen finanszíroz. A tervek szerint mindaddig, amíg a horvát-magyar határ az EU külső határa lesz, és ott az áruellenőrzés a schengeni előírásoknak megfelelően történik, az új autópálya-hidat csak a személyforgalom veheti igénybe. Az áruforgalom és annak ellenőrzése a meglévő határhídhoz illeszkedő teherforgalmi terminálon keresztül bonyolódik.

HOZZÁSZÓLÁSOK