A pályázat felfüggesztése a már nyertes projekteket nem érinti, más forrásokból továbbra is van lehetőség arra, hogy ilyen utak fejlesztésére pályázzanak.

Az NFÜ közleménye szerint a kormány a válságkezelő és gazdaságélénkítő csomag segítségével 1.400 milliárd forintot kíván közvetlenül elérhetővé tenni a hazai vállalkozások számára a következő két évben. Ennek részeként uniós forrásokat csoportosít át a magyarországi munkahelyek megtartása érdekében a kabinet.

A kormány tavaly decemberben összesen több mint 260 milliárd forint átcsoportosításáról döntött az Új Magyarország Fejlesztési Terv operatív programjai között. Az átcsoportosítások jórészt a Gazdasági Operatív Programba történtek, ugyanis ennek a programnak elsődleges "címzettjei" a munkahelyek 65-70 százalékát fenntartó kis- és középvállalkozások.

Az NFÜ emlékeztet arra, hogy 16 milliárd forintot irányítottak át az Államreform Operatív Programból a Társadalmi Megújulás Operatív Programba. A Közlekedési Operatív Programból 60 milliárd forint, a Társadalmi Infrastruktúra Programból pedig 51 milliárd forint került át a Gazdaságfejlesztési Operatív Programba.

Az operatív programokon belüli "átvezetések" következtében 20 milliárd forintot fordíthatnak gazdaságfejlesztésre a Közép-Magyarországi Regionális Operatív Programon belül. A Társadalmi Megújulás Operatív Programon belül 60 milliárd forintot szánnak a vállalkozások munkahelymegtartó és bővítő járulékkedvezményére. A Gazdaságfejlesztési Operatív Programon belüli forrás-előrehozásra pedig 53 milliárd forint jut.

Az átcsoportosítások miatt a 2008 áprilisában kiírt KÖZOP 3.2 kerékpárút-hálózat fejlesztési pályázatot függesztették fel. A már elbírált és támogatott pályázatokat nem érinti a pénzek átirányítása. Így a program 2007-2013 közötti időszakra szánt 14 milliárd forintos fejlesztési keretéből 12 milliárd forintot fordíthatnak a Gazdasági Operatív Programon belül válságkezelésre és gazdaságélénkítésre. A maradék 2 milliárd forintból pedig a már támogatott kerékpár projekteket folytatják.

Kerékpárút-fejlesztésre más forrásokból továbbra is lesz lehetőség: egyrészt a regionális operatív programokon belül továbbra is figyelmet kapnak ezek a projektek, másrészt az 1-3 számjegyű utak fejlesztései esetében kerékpárút-fejlesztéseket is végre lehet hajtani.