Olcsóbb az áruhitel, mint a személyi kölcsön

A hiteligénylések alapján Lendvai János, a piacvezető Magyar Cetelem elnök-vezérigazgatója szerint úgy tűnik, hogy még nyoma sincs a karácsonyi vásárlásoknak.
NAPI Online, 2008. november 13. csütörtök, 07:53
Fotó:

Fekete Csaba, a Credigen vezérigazgatója ugyanakkor arról számolt be, hogy novemberi forgalmuk közel megduplázódott 2007-hez képest, ám - teszi hozzá - ez döntően annak köszönhető, hogy számos új partnerrel dolgoznak. Ha csak a tavaly már meglévő kereskedelmi partnereket tekintjük, a forgalombővülés úgy is eléri a 10 százalékot.

Mind a két szakember hangsúlyozza ugyanakkor, hogy a vásárlók óvatosabbak a hitelekkel kapcsolatban. Fekete szerint az elmúlt napok hiteldrágulásról szóló hírei nem tettek jót az áruhitelezőknek sem. Pedig ha máskor nem, hát most jött el az ő idejük: a kereskedelmi bankok jövedelemalapú személyi hiteleit ugyanis ma több helyen kapkodva úgy árazták, hogy azok "akciós" kamatszintje magasabb lett a standard áruhitelekénél. Ezt az előnyt megpróbáljuk kihasználni - mondta Lendvai, aki szerint hosszú távon persze ők is kénytelenek figyelembe venni a jegybanki alapkamat és a Bubor szintjének magasságát, ám a karácsonyi szezonban legfeljebb kismértékben emelik majd a kamatokat. A jövő évre áthúzódó áttarifálást ígér a Credigen is.

Az áruhitel sikere nagyban függ a terméket kínáló kereskedelmi partner teljesítményétől - az általa lebonyolított forgalom 5-15 százaléka az, amely hitelben kelhet el. Az elmúlt napokban megszaporodtak a hírek arról, hogy az elektronikai eszközöket és háztartási kisgépeket kínáló társaságok elég rossz helyzetben vannak, s a fogyasztói kereslet várható visszaesése nem kecsegtet biztató jövővel. A cégek most elég komoly árkedvezményeket nyújtanak, hogy a volumen legalább megfelelő legyen, ám Lendvai János szerint ezzel párhuzamosan nem gondolják, hogy jelentősebb megtámogatott hitelakciókkal érdemes segíteni a mostani karácsonyt. A nullaszázalékos akciókhoz az kell, hogy a kereskedő is beleadjon, márpedig a kisebb forgalomból kevesebbet tud árazni - állítja a Cetelem első embere. Fekete Csaba szerint a Media Marktban már elindult akciójuk kapcsán látszik, hogy a piac extrém módon vevő lenne a forintalapú, nullaszázalékos THM-mel futó akciókra, ám e tekintetben mind a kereskedők, mind a finanszírozók sokkal visszafogottabbak. Lesznek akciók, de nem olyan hosszú távúak, mint azt korábban megszoktuk és sokkal jobban ütemezettek lesznek, mint eddig - állítja a szakember.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

balazsp, 2008.11.13 10:30

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html