Bár korábban az Együtt-PM és az az Európai Kiadók Tanácsa (EPC) is jelezte, az Európai Bizottsághoz fordul a napokban elfogadott reklámadó miatt, a testület sajtótájékoztatóján Ryan Heath, a digitális területért felelős uniós biztos, Neelie Kroes szóvivője újságírói kérdésre válaszolva elmondta: még ilyen ügyben írásbeli megkeresést nem kaptak.

Az elfogadott törvényről viszont van tudomásuk, azt jelenleg vizsgálják, azt viszont még korai lenne kijelenteni, hogy az ügyben az Európai Bizottság tesz-e, illetve milyen lépéseket tesz. A szóvivő ugyanakkor azt is hozzátette: az Európai Bizottság aggódik a törvény sajtószabadságra gyakorolt hatása miatt.

Az EBESZ szerint viszont a magyar kormánynak újra kellene gondolni a reklámadót, amelyet a hirdetési bevételekre vetetettek ki, mivel konzultációk nélkül fogadták el és a törvény káros hatással lehet a média sokszínűségére. Dunja Mijatovic, a szervezet sajtószabadsággal kapcsolatos ügyekben illetékes képviselője közleményében aggodalmának ad hangot, hogy a jogszabály a média pluralizmusának rombolásával csorbíthatja a sajtószabadságot Magyarországon.