A korlátozáshoz szükséges jogszabály-módosítások "részben már életbe léptek, részben a legközelebbi jövőben életbe lépnek" - idézi az MTI a főpolgármestert.

  • Ötről tíz csomóra emelték a le- és felszálláskor megengedett hátszél erősségét,
  • a főváros felett kényszerűen végrehajtott éjszakai repülésekért akár 1000 eurós bírságot is kiszabhatnak,
  • továbbá a zajmérési helyek számát az eddigi hatról tizenháromra növelik.

"Mindezek következtében az eredmény az lesz, hogy a mélyalvás időszakában gyakorlatilag Budapest felett a repülések megszűnnek" - fogalmazott.

QP | Quality Placement

Az intézkedések azt szolgálják, hogy az éjszakai repülési műveletek számát nullára csökkentsék. A hátszélre vonatkozó szabályváltozásoknak köszönhetően a jelenleginél több repülőgép közlekedhet a gyéren vagy egyáltalán nem lakott délkeleti irányba, illetve irányból - mondta Palkovics László.

A Budapest Airport oldaláról kiderül, hogy az éjszakai időszakban összesen 50, ebből a mélyalvási időszakban összesen 6 művelet tervezhető. Ettől eltérni kizárólag a légiközlekedési hatóság előzetes engedélye alapján van lehetőség.