Tarlós: működésképtelenné válhat Budapest

A kerületek vagy a főváros megszüntetése brutális tiltakozást váltana ki Tarlós István főpolgármester szerint.
NAPI, 2011. május 13. péntek, 08:16
Fotó: Napi.hu

Több olyan elképzelés is létezik a főváros kerületeinek átalakításával kapcsolatban, amely működésképtelenné tenné Budapestet - mondta Tarlós István főpolgármester az Inforádióban, a Belügyminisztériumban formálódó önkormányzati koncepció Budapestet érintő változtatási terveire reagálva.

A jelenlegi önkormányzati törvény rossz - hangsúlyozta a főpolgármester, aki szerint a kormány által kidolgozott három alternatíva közül van olyan, ami akár konszenzusra és békés kifejletre ad lehetőséget. Van olyan verzió is, ami annyira rossz, hogy Tarlós nem tanácsolja a Fidesznek az elfogadását. Példaként említette, hogy olyan gondolatok is léteznek, amelyek szerint 23 kerület irányítaná Budapestet, de nem lenne fővárosi önkormányzat, vagyis 23 felé vágnák az utakat, a közterületeket, a vágányokat és közszolgáltató cégeket. Ez Budapest összeomlásához vezetne - tette hozzá.

A főpolgármester a B verziót tartaná elfogadhatónak, amelynek lényege a komoly feladatátcsoportosítás. Azok a feladatok és hatáskörök, amelyek csak központilag végezhetők, a fővároshoz kerülnének. Ide tartoznak a műszaki, fejlesztési és szolgáltatási feladatok, míg bizonyos humánszolgáltatások, a szociális politika és ehhez hasonlók maradnának a kerületeknél. Tarlós ezt viszonylag logikusnak megoldásnak tartja, és szerinte akár az ellenzék támogatását is elnyerheti. A kerületek vagy a főváros megszüntetése brutális tiltakozást váltana ki, míg ez a változat váltana ki legkevésbé heves vitákat, valamint vezetne komoly politikai nyugtalansághoz.

Ez a verzió a leginkább konszenzusképes, és ennek elfogadása után be lehet vezetni az egységes parkolási rendszert, és lehetne egységes városrendezésről beszélni - hangsúlyozta a főpolgármester.

Tarlós szerint nem támogatható a C verzió, amely egy városmaggal és 3-4 kerülettel számol. Nem lehetne tudni, hogy a megmaradó kerületek közül melyik irányítaná a közszolgáltató cégeket, melyik szervezné a közlekedést és ki képviselné a fővárost.

HOZZÁSZÓLÁSOK