A hidat tartó tizenkét pillérből hatnak már elkészült az alapja, jelenleg a pillérek építéséhez szükséges munkakörnyezet körbekerítése folyik, amelyet a víz alatti betonozás követ. Az építkezést - mintegy egy évig tartó tervezés után - idén nyáron kezdte meg a Vegyépszer Rt. és a Ganz Híd-, Daru- és Acélszerkezet-gyártó Rt. alkotta Magyar Hídépítő Konzorcium. Az alépítményi munkák télen is folytatódnak és várhatóan jövő év augusztusában fejeződnek be, ezt követi a létesítmény vasszerkezetének összeszerelése - jelentette az MTI. A munkálatok során összesen 11 ezer köbméter betont és 4 és félezer tonna vasszerkezetet használnak fel. A költségek az M9-es autóút megépítésével együtt meghaladják a 20 milliárd forintot, ebből az idén eddig 1,1 milliárd forintot használtak fel. A Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese Farkas László szerint még ez évben elkészül a hídhoz csatlakozó - a 6-os és az 51-es számú főutat összekötő - M9-es autóút földmunkáinak jelentős része, a pályaszerkezet építése várhatóan jövő ősszel kezdődik meg.