Az elmúlt évben nem sok minden változott a hazai fuvarozásban, az ágazat teljesítménye gyakorlatilag stagnált. A gépkocsipark nem fiatalodik, ám Opelekből immár több van, mint Ladákból.
A szállítási ágazatokhoz tartozó vállalkozások tavaly 207 millió tonna árut szállítottak - derül ki a KSH adataiból. Közúton és vasúton közel azonos volt az előző évihez képest, míg a kisebb részarányt jelentő vízi szállításban ez a teljesítménymutató 3 százalékos növekedést mutatott. A szállítási teljesítmény 26 milliárd árutonna-kilométer volt. Közúton és vízen 5 százalékkal nőttek a teljesítmények, vasúton 2 százalékkal visszaestek.
Belföldi viszonylatban a szállított árutömeg kissé csökkent, az árutonna-kilométerben mért teljesítmény csupán 1 százalékkal nőtt. A nemzetközi áruszállításban a szállított áruk mennyisége 1 százalékkal, az árutonnakilométer-teljesítmény minimális mértékben nőtt.
A magyarországi úticéllal belépő, árut szállító - azaz rakottan érkező - külföldi tehergépjárművek száma minimális mértékben, a rakottan kilépőké 3 százalékkal emelkedett. A megpakoltan belépő magyar tehergépjárművek száma 5 százalékkal, a kilépőké 6 százalékkal emelkedett.
A távolsági személyszállításban a szállított utasok száma nem változott, az utaskilométer-teljesítmény értéke 2 százalékkal bővült. A vasúti szakágazatban az utasszám 2 százalékkal, az utaskilométerben kifejezett teljesítmény 5 százalékkal nőtt.
A személygépkocsi-állomány 2002. december 31-én 2 millió 630 ezer, az átlagéletkor még mindig igen magas, 11,7 év volt. Magyarországon először fordul elő, hogy az Opel-gyártmányok darabszáma meghaladja a Lada-gyártmányokét, miközben a Suzuki már a harmadik leggyakrabban előforduló gyártmány.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.