Továbbra sem éledtek fel a belföldi szállítások

Az első félévben valamelyest visszaszorult a közúti szállítás, és nagyott esett a hazai volumen is, amit viszont nem tudott kompenzálni a nemzetközi szállítás, annak csekély hányada miatt. Ferihegy forgalma lényegében stagnált, az újonnan forgalomba helyezett gépjárművek száma továbbra is esik.
NAPI, 2010. augusztus 26. csütörtök, 09:03
Fotó:

Az első félévben az árutonna-kilométerben mért szállítási teljesítmény 5 százalékkal nőtt, miközben a szállított áruk tömege 7 százalékkal volt kevesebb az előző év azonos időszakához viszonyítva, azaz alapvetően kevesebb árut szállítottak nagyobb távolságra - közölte a KSH. A vasúti szállítás 6, a csővezetékes 10, a belvízi 26 százalékkal nőtt tömegben számítva, míg a közúti 12 százalékkal csökkent. Az összes áru 70 százalékát közúton, 17 százalékát vasúton szállították. A nemzetközi áruszállítás volumene 14 százalékkal nőtt, a belföldié 15 százalékkal csökkent, viszont a nemzetközi szállítás nem jelentős, az áruk tömegének mindössze 15 százaléka lépte át az országhatárt.
A helyközi személyszállításban az utasforgalom és az utaskilométerben mért teljesítmény lényegében az elmúlt évihez hasonló nagyságrendet ért el. A belföldi személyszállítás terén az autóbusz-forgalom aránya 79 százalékos, a nemzetközi szállításban 55 százalékos részesedésével a légi közlekedésé a vezető szerep, az autóbusz 22, a vasút 23 százalékos hányadot képvisel.
Budapest-Ferihegy repülőtér utasforgalma stagnált, 3,6 millió fő volt: az izlandi vulkánkitörés miatti visszaesést a májusi-júniusi emelkedés nem tudta kompenzálni.
A félév végén 3,7 millió közúti gépjárművet regisztrált a hivatal, ebből 3 millió személygépkocsi. A Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett személygépkocsik csaknem 30 ezres száma 36 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest.

HOZZÁSZÓLÁSOK